Σήμανση τώρα κι όχι εκκλησάκια αύριο…

Παγίδες στο τοπικό οδικό δίκτυο – αδιαφορία των αρμόδιων

Εμείς ίσως τα ξέρουμε και προσέχουμε. Οι επισκέπτες μας; Οι αλλοδαποί επισκέπτες μας; Ο κάθε άτυχος; Ο απρόσεχτος; Ο νέος οδηγός;

Η κατάσταση στο τοπικό οδικό δίκτυο είναι, λίγο-πολύ, σε όλους μας γνωστή και θα μπορούσε να χαρακτηριστεί «φυσιολογική για τα οικονομικά μας προβλήματα». Υπάρχουν όμως και κάποιες περιπτώσεις που είναι παγίδες-θανάτου και δεν οφείλονται στην οικονομική δυσπραγία του Δημοσίου, αλλά στην αδικαιολόγητη αβλεψία. Η «αδικαιολόγητη αβλεψία» μετατρέπεται σε «εγκληματική αδιαφορία», αν –δυστυχώς- υπάρξει απώλεια ζωής…
Μια τέτοια περίπτωση είναι η παγίδα που δημιουργήθηκε στον κόμβο της Αγίας Μαρίνας Λιτοχώρου, από την «προσθήκη» της αρχής του νέου –υπό κατασκευή- περιφερειακού. Το κομμάτι που συνδέει τον κύριο δρόμο με τον καινούριο έχει μείνει χωματόδρομος, αλλά χρησιμοποιείται κανονικά από τους οδηγούς. Η ορατότητα για όποιον κινείται από το Λιτόχωρο προς την Πλάκα είναι μηδενική για πολλούς λόγους (πάρκο Αγίας Μαρίνας, βλάστηση και θέση), ενώ όσοι κινούνται στο αντίθετο ρεύμα έχουν ακόμη λιγότερο χώρο να ελιχθούν για να αποφύγουν το κακό. Το πρόβλημα κορυφώνεται την καλοκαιρινή περίοδο, με την αύξηση της κυκλοφορίας που οφείλεται μάλιστα σε οδηγούς που δεν γνωρίζουν την περιοχή και τους στάνταρτ κινδύνους. Αν σ΄ όλα τα παραπάνω προσθέσει κανείς την παντελή έλλειψη σηματοδότησης …έχει μια τέλεια παγίδα.
Το ίδιο επικίνδυνο είναι και το σημείο του παραλιακού παράδρομου Κατερίνης-Πλαταμώνα, στο σημείο που τελειώνει η δομημένη περιοχή της Πλάκας Λιτοχώρου. Ακριβώς πάνω στην ακμή της καμπύλης της στροφής του δρόμου στο συγκεκριμένο σημείο, «εκβάλλει» ένας νέος χωματόδρομος που οδηγεί προς την παραλία. Οι οδηγοί που κινούνται από την Πλάκα προς την Κατερίνη δεν έχουν καμία ορατότητα και καμία σηματοδότηση να τους βοηθήσει. Ο δρόμος έχει δυο ρεύματα κυκλοφορίας, οπότε και εδώ ο χώρος για ελιγμούς είναι περιορισμένος, αλλά και να υπήρχε, δεν υπάρχει ορατότητα στο αντίθετο ρεύμα λόγω της στροφής. Αν σ όλα τα παραπάνω προσθέσουμε και το γεγονός ότι ακριβώς πριν τη στροφή υπάρχει και στάση του ΚΤΕΛ Πιερίας… έχουμε μια ακόμη τέλεια παγίδα. Δεν είναι μάλιστα σπάνιο, οι κινούμενοι προς Κατερίνη οδηγοί, λίγο πριν το συγκεκριμένο σημείο, να αναπτύξουν μεγάλη ταχύτητα, αφού συνήθως είναι το πρώτο κομμάτι ανοιχτού δρόμου, έχοντας ήδη διασχίσει τον παράδρομο από τον Πλαταμώνα ως εκεί.
Και τα δύο αυτά σημεία πρέπει να απασχολήσουν τους αρμόδιους, όποιοι κι αν είναι αυτοί, από την Τροχαία ως την Περιφέρεια, γιατί ο κίνδυνος είναι καθημερινός και πολλαπλασιάζεται γεωμετρικά την τουριστική σεζόν. Γενικότερα, όπως συζητήθηκε και στο πρόσφατο Δημοτικό Συμβούλιο, η οδική σήμανση σε πολλές περιπτώσεις, ακόμα και σε κατοικημένες περιοχές, χρειάζεται την επιμέλεια του Δήμου. Μπορεί να υπάρχει, αλλά να είναι κατεστραμμένη ή να χρειάζεται συντήρηση και καθαρισμό. Για να μην φτάσουν κάποιοι «να πάρουν την υπόθεση στα χέρια τους», όπως στη φωτό , εκτός κι αν συμφωνούμε ότι η Τέχνη είναι λιγότερο ψυχρή από την τεχνολογία.