Η ανάπλαση μπορεί να περιμένει…

άρθρο-παρέμβαση του Β. Γερολιόλιου

“Σήμερα λοιπόν που το θέμα της ανάπλασης απασχολεί και πάλι έντονα την τοπική κοινωνία, μπορούμε να οριοθετήσουμε τις προτεραιότητες, όπως τουλάχιστον τις επιβάλλει η καθημερινότητα και η βιωματική προσέγγιση”

Vagelis Geroliolios*

Image may contain: 1 person

Με αφορμή το θέμα που ανέκυψε σχετικά με την σχεδιαζόμενη από το Δήμο παρέμβαση στην οδό Αγίου Νικολάου, στο Λιτόχωρο, θα ήθελα να καταθέσω κάποιες προσωπικές σκέψεις.

Οι αναπλάσεις που έγιναν στο Λιτόχωρο, σε προηγούμενες δημοτικές περιόδους (Παπαθανασίου – Τσιφοδήμου), είχαν βασικούς άξονες την διευκόλυνση των πεζών, την αισθητική ανάπλαση των χώρων και την ρύθμιση της κυκλοφοριακής ροής εκείνων των χρονικών περιόδων. Από εκείνες λοιπόν τις παρεμβάσεις , λιγότερο ή περισσότερο επιτυχείς, με το πέρασμα του χρόνου προέκυψαν χρήσιμα συμπεράσματα, τα οποία σήμερα πρέπει να λάβουμε υπόψιν , ιδιαίτερα κάτω από τις τρέχουσες συνθήκες, έτσι όπως και η οικονομική κρίση τις διαμόρφωσε.


Σήμερα λοιπόν που το θέμα της ανάπλασης απασχολεί και πάλι έντονα την τοπική κοινωνία, μπορούμε να οριοθετήσουμε τις προτεραιότητες, όπως τουλάχιστον τις επιβάλλει η καθημερινότητα και η βιωματική προσέγγιση.

Προτεραιότητα πρώτη: επιτακτική είναι ανάγκη για δημιουργία νέων θέσεων στάθμευσης. Το πρόβλημα, ιδιαίτερα τους καλοκαιρινούς μήνες είναι εκρηκτικό.
Προτεραιότητα δεύτερη: απαραίτητα πρέπει να υπάρχει η δυνατότητα να διοχετεύεται εναλλακτικά μέρος της κίνησης, έξω από τον κεντρικό οδικό άξονα, δηλαδή στην περιμετρική οδό, ώστε να ομαλοποιηθεί κατά το δυνατόν η κυκλοφορία το καλοκαίρι. Αυτοί που διέκοψαν την κατασκευή της περιμετρικής οδού , πριν από λίγα χρόνια , έχουν σίγουρα μερίδιο ευθύνης…
Προτεραιότητα τρίτη: πρέπει να αποδίδουμε στις επαγγελματικές ομάδες προστιθέμενη αξία, και όχι να αφαιρούμε, ιδιαίτερα στους σημερινούς χαλεπούς καιρούς.

Τι πρέπει να γίνει;


α) Ο δήμαρχος και το δημοτικό συμβούλιο πρέπει να σταματήσουν άμεσα την εφαρμογή της μελέτης, που ούτως ή άλλως έχει σοβαρά προβλήματα, κυρίως ως προς το κυκλοφοριακό της σκέλος.
β) Η δαπάνη εκτέλεσης του έργου, που εκτιμάται γύρω στις 400.000 με 500.000 ευρώ και μάλιστα από ιδίους πόρους, να κατευθυνθεί στη εξυπηρέτηση των δύο πρώτων προτεραιοτήτων – θέσεις στάθμευσης και περιμετρική οδός – και στην συντήρηση του καταπονημένου εσωτερικού οδικού δικτύου του οικισμού του Λιτοχώρου, που ταλαιπωρεί κατοίκους και επισκέπτες.
γ) Η από παλιά σχεδιαζόμενη υπογειοποίηση των καλωδίων της ΔΕΗ να προχωρήσει άμεσα, άλλωστε οι υποδομές είναι έτοιμες .


Η σημερινή κατάσταση, όπως διαμορφώθηκε, επιβάλλει αναθεώρηση της στάσης της δημοτικής αρχής, προσέγγιση των ενδιαφερομένων δημοτών, σύνθεση απόψεων και στήριξη του δοκιμαζόμενου παραγωγικού δυναμικού, χωρίς εμμονές και εντάσεις.

Η ανάπλαση λοιπόν, μπορεί να περιμένει…

 

*αναδημοσίευση από το προφίλ του Β. Γερολιόλιου στο Fb

 

Ο Βαγγέλης Γερολιόλιος είναι εκπαιδευτικός και πρώην πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου Λιτοχώρου.