Ακούτε τι λέτε;;;

(όχι μεταξύ σας)

δημόσια, από ραδιοφώνου, με ύφος χιλίων καρδιναλίων και θράσος άλλων τόσων πιθήκων

Το να συγχέει κάποιος τη θάλασσα με το γιαούρτι και να μιλά ως έμπειρος και σοφός τυροκόμος, κατανοείς ότι είναι τουλάχιστον προκλητικό.

Στην περίπτωση σου, του ραδιοφωνικού διαμορφωτή της Κοινής Γνώμης (και του συνεργάτη σου, του ειδικού σε θέματα …Λιτοχώρου, γιατί υπηρέτησε εδώ), το χάλι δεν έχει όρια.

Μπλέξατε τον “Κοροβάγκο” με το “μνημόσυνο”-γιορτή μίσους, θριαμβευτικά το επιβεβαιώσατε και συνεχίσατε την … ενημέρωση, πεισμένοι για την εγκυρότητα και την ακρίβεια όσων “ξεφουρνίσατε” επί δικαίων και αδίκων.

Ένα μήνα τώρα κρύβεσαι.
Αφού στα είπα δια ζώσης, τηλεφωνικά και γραπτώς, ζητώντας αποκατάσταση της αλήθειας και της πραγματικότητας (που λες ότι ο δημοσιογράφος έχει υποχρέωση να περιγράφει), χάθηκες. Ποντάροντας στο … ανώνυμο της καταγγελίας, στο απρόσωπο των κατηγοριών.
Για κακή σου (σας) τύχη, ένας μόνος και ένα Μέσο (μόνο) που αυτός ο ένας συντηρεί, ασχολήθηκε με το θέμα το τόσο γνωστό και μοναδικό (που κατάφερες να το μπερδέψεις με άλλο). Ποντάροντας ίσως ότι θα προβληματιστώ από το μήνυμα που μεταφέρατε ως ενδιάμεσοι.

Άκου, λοιπόν…

Ακούστε καλά:

Άλλο ο “Κοροβάγκος” κι άλλο το “μνημόσυνο”-γιορτή μίσους.
Δεν χρειάζεται να πω περισσότερα γι’ αυτό.

Εσύ να μας πεις πως κατάφερες να τα μπερδέψεις και ο συνεργάτης σου με ενθουσιασμό να διαβεβαιώσει για την ακρίβεια των λόγων σου.

Δεν ψηφίστηκε κανένας νόμος το 1989 που απαγορεύει στο όποιο σύνδεσμο αποστράτων να κάνει το “μνημόσυνο” στο Ηρώο του Λιτοχώρου και μάλιστα με τον αισχρό τρόπο που περιγράφεις (ξημερώματα και με δέκα βουλευτές που με κάποιο δόλιο τρόπο κατάφεραν να περάσουν το ασήμαντο -κατά τα λεγόμενά σου- νόμο). Ο νόμος που λέτε ότι ψηφίστηκε λάθρα από καμιά δεκαριά ανεύθυνους, αφορούσε πολλά περισσότερα. Και όλες τις γιορτές μίσους, τα κατάλοιπα του Εμφυλίου στη νομοθεσία, στις δημόσιες υπηρεσίες, σε πολλά και όλα. Ψάχνοντας θα βρείτε πολλά. Αν κάνετε τον κόπο.

Το σημερινό “μνημόσυνο” είναι μέρος μιας γιορτής μίσους (είχε και παρέλαση και όλα τα σχετικά), απ’ αυτές που καταργήθηκαν -η συγκεκριμένη στο Λιτόχωρο και όλες οι ανάλογες στην Ελλάδα-, στη διάρκεια της πρώτης τετραετίας διακυβέρνησης από το ΠΑΣΟΚ, με υπουργικές αποφάσεις και άλλες διαδικασίες και νόμους. Δεν ξέρω από που σου προκύπτει ότι το 1989 κυβερνούσε το ΠΑΣΟΚ, ειδικά τον Σεπτέμβριο του 1989, οπότε και ψηφίστηκε ο νόμος που προσπαθείς να ξεφτιλίσεις. Πιθανώς δεν θυμάσαι ΤΙΠΟΤΑ για το “βρώμικο ’89”, τις διερευνητικές εντολές του καλοκαιριού, το τι έγινε μετά τις πρώτες εκλογές της χρονιάς εκείνης (όχι ότι και τα γεγονότα της περιόδου 1940-1946 τα θυμάσαι καλύτερα). Τον νόμο που κατ’ εσέ ψήφισαν λίγοι και στα μουλωχτά, τον ψήφισαν η ΝΔ και ο τότε “Συνασπισμός” (συμμαχία στην οποία μετείχε και το ΚΚΕ) και αποτέλεσε προϋπόθεση απαραίτητη για την κυβερνητική σύγκλιση-συνεργασία των δύο αυτών κομμάτων που καταγράφηκε ως Οικουμενική. Ακολούθησε η κυβέρνηση Μητσοτάκη. Στην προσέγγιση ΝΔ-”Συνασπισμού”, μέγα ρόλο έπαιξε ο Μίκης Θεοδωράκης. Ο γνωστός, ο ένας και μοναδικός, ο …”κομμουνιστοσυμμορίτης” τότε (κατ΄ εσέ), Μίκης Θεοδωράκης. Αυτός που δεχόταν πάντα, εδώ και 70 χρόνια, όλος σου το μίσος και τις εξορίες και τα βασανιστήρια και τα κακά όλα όσα μπορείς να φανταστείς και που πρόσφατα λάτρεψε η ελληνική Δεξιά (λόγω συλλαλητηρίου για το Ονοματολογικό) και μίσησε η ελληνική Αριστερά (λόγω συλλαλητηρίου για το Ονοματολογικό). Αυτός ο Μίκης λοιπόν ήταν ο άνθρωπος μεταξύ Μητσοτάκη και Φλωράκη που ανέλαβε το βάρος της προσπάθειας να γεφυρωθούν τα χάσματα μεταξύ των δύο στρατοπέδων της πολιτικής και να συγκυβερνήσουν για να τιμωρήσουν το διεφθαρμένο ΠΑΣΟΚ. Η προοπτική συνεργασίας δημιουργήθηκε μόνο όταν συμφωνήθηκε να καταργηθούν -με νόμο και δεσμεύσεις- τα πάθη τα εμφύλια, τα κατάλοιπα -και στη δημόσια ζωή- της καθεστωτικής καταγραφής των γεγονότων και όλων των επακόλουθων τους και οι Έλληνες να πορευτούμε στο μέλλον, συμφωνώντας ότι σ’ έναν Εμφύλιο φταίνε και οι δύο πλευρές και το μόνο σχετικό που πρέπει να απασχολεί τη χώρα είναι η μόνιμη υποχρέωση ΟΛΩΝ να μην ξαναβρεθούμε στην ίδια θέση.

Αυτός ο Μίκης περιγράφει στη βιογραφία του τα παρακάτω: Το Κίνημα Ειρήνης και Πολιτισμού, οι Επιτροπές Ελληνοτουρκικής Φιλίας, η Πρόταση για Κυβέρνηση Εθνικής Συνεργασίας, η αντιαυριανική συσπείρωση, που βρήκε πολιτική έκφραση στην Κυβέρνηση Τζαννετάκη και τέλος η δική μου συνεργασία με την Κυβέρνηση Μητσοτάκη με κύριο στόχο την Εθνική Συμφιλίωση, όλες αυτές ήσαν επιλογές και ενέργειες, που στόχευαν πότε στην ενότητα της Αριστεράς, πότε στην ενότητα του Λαού με τελικό στόχο την επίτευξη μαζικότητας και κινητικότητας των λαϊκών μαζών γύρω από εθνικούς και κοινωνικούς στόχους, κινητικότητα που αποτελεί προϋπόθεση για το μπόλιασμα του λαού με νέα οράματα.

Ένας από τους πολλούς βιογράφους και μελετητές της ωής και του έργου του σημείωσε σε μια του μελέτη για τη συγκεκριμένη δράση του Μίκη:

Πρώτος σχεδόν από ολόκληρο το πολιτικό φάσμα επισήμαινε ότι: – Η ρίζα της εθνικής μας κακοδαιμονίας συνίσταται στο γεγονός ότι ορισμένες δυνάμεις που μισούν το λαό συντηρούν προσεχτικά τα φαντάσματα της εμφύλιας διαίρεσης. Κρατούν ανοιχτές και οξύνουν τις πληγές που δημιούργησε ο εμφύλιος πόλεμος-

Για κάποια χρόνια, οι γιορτές μίσους ή σταμάτησαν ή συνέχισαν να υπάρχουν -σε μικρότερη κλίμακα- σε όλη την Ελλάδα. Η γιορτή μίσους στο Λιτόχωρο δεν σταμάτησε ποτέ να διοργανώνεται και να πραγματοποιείται. Είναι η μόνη που γίνεται στο Ηρώο της πόλης. Πολλές άλλες, από την αρχή ή στην πορεία, φιλοξενούνται σε ξεχωριστά μνημεία. Τα γνωρίζετε εσείς οι δυο αυτά τα μνημεία, καλύτερα από πολλούς άλλους. Δεν τα γνωρίζετε;

Για την γελοία συνεχιζόμενη προσπάθεια η γιορτή μίσους να ονομάζεται “μνημόσυνο” … εσείς που ξέρετε καλύτερα από γιορτές και εορτασμούς, τα της Εκκλησίας και του πρωτοκόλλου, θα ξέρετε -φαντάζομαι- ότι τα μνημόσυνα δεν συμπεριλαμβάνουν και κατάθεση στεφάνων (και μάλιστα σε Ηρώο).

Για το …”άλλο μνημείο”, όπως το λες, ένα είναι σίγουρο: κανείς δεν το ονομάζει Ηρώο.

Το καλό ή το κακό με τα Ηρώα -ξέρεις- είναι ότι σε κάθε πόλη έχει ένα. Για πολλούς λόγους. Ένα έχουμε κι εμείς. Κι είναι ολωνών μας. Των Λιτοχωριτών.

Το “άλλο μνημείο” που σας απασχολεί τόσο, ΔΕΝ δημιουργήθηκε επί δημαρχίας Κουκουτάτσιου. Σημειώστε το κι αυτό στα όσα πρέπει να αποκαταστήσετε-ανασκευάσετε-διορθώσετε.

Αυτό το Ηρώο, κάποτε ζητούσαν κάποιοι την άδεια να το χρησιμοποιούν μια φορά το χρόνο, για το συγκεκριμένο “μνημόσυνο”. Πολλά χρόνια τώρα και μετά και το νόμο του 1989, εμείς οι εδώ, δια του Δήμου μας, δεν δεχτήκαμε την χρήση αυτή. Στην πορεία, οι αιτούντες έπαψαν να αιτούνται τη χρήση του και απλώς ενημέρωναν ότι θα πραγματοποιήσουν “μνημόσυνο”. Το τι περιελάμβανε το “μνημόσυνο” το γνωρίζετε κι αυτό καλά. Και το γνωρίζετε και επιμένετε ότι υπάρχει λόγος, ΣΗΜΕΡΑ, στα 2018, ελάχιστοι, παράνομα, καλύπτοντας ένα Ηρώο με την ελληνική σημαία και με μια άθλια ταμπέλα λαδομπογιάς να τιμούν τάχα νεκρούς-θύματα εμφυλίου πολέμου, επιμένοντας σε διηγήσεις που φουντώνουν ακριβώς τέτοια πάθη:εμφύλια. Και κόντρα σε νόμο του κράτους που ψήφισαν οι αιώνιοι αντίπαλοι σε μια κορυφαία στιγμή πολιτικού προβληματισμού. Κι όλα αυτά, ενώ ζούνε ακόμη και οι πρωταγωνιστές και οι απόγονοι των απέναντι, των τότε εχθρών, και προκαλούνται βάναυσα μια μέρα κάθε χρόνο, αδιάλειπτα δεκαετίες τώρα, από ποιους;;; τους απόστρατους; αυτούς που ορκίστηκαν υπακοή στο Σύνταγμα και του νόμους του κράτους, να ‘ναι ως και θανάτου οι υπερασπιστές τους;;; Τι επιλέγουν δηλαδή οι σημερινοί απόστρατοι; Σε ποιους νόμους θα υπακούν και ποιους θα υπερασπίζονται;;; Που νομίζετε ότι βρισκόμαστε;;; Στα 1953; στο 1963;;; Και προσέρχονται να τιμήσουν ποιους οι σημερινοί απόστρατοι; Αυτούς που έπεσαν το 1946 για να εκτελέσουν διαταγές; Υπηρέτησαν πριν αποστρατευθούν, εκτελώντας επιλεκτικά τις διαταγές που λάμβαναν; Τι είναι σωτήριο; Οι ένστολοι να επιλέγουν διαταγές ή η πολιτεία και οι ταγοί της να παράγουν χρήσιμους και καλούς νόμους ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ και ΟΛΟΙ να υπακούουν σ’ αυτούς;

Δεν θα με απασχολήσουν τα σχετικά με “άρρωστα μυαλά”, “συνάδελφοί σου ανεγκέφαλοι” και όσα “ξεφούρνισες” με την ίδια ευκολία της διαστρέβλωσης των πάντων. Συνάδελφός σου και μάλιστα νέος ή νεώτερος δεν υπήρξα ποτέ. ΔΕΝ είχα ποτέ την ευκαιρία να δημοσιεύω ανακρίβειες μεγέθους ανάλογου των δικών σου γιατί δημοσιογραφούσα εκεί που δημοσιογραφούσα, με προϊσταμένους που και Ιστορία και τα τρέχοντα γνώριζαν και με ευθύνη άγνωστη σε σένα υπηρετούσαν την πληροφόρηση.

Αίτημα των αποστράτων προς το Δήμο Λιτοχώρου ή Δίου-Ολύμπου, πρόσφατο, δεν εντόπισα πουθενά. Παλιότερα (υπάρχει σχετικός αστικός μύθος) προσήλθαν κάποιοι απόστρατοι να καταθέσουν αίτημα για ξεχωριστό μνημείο. Ο αιρετός που το παρέλαβε, το διάβασε μπροστά τους, μπροστά τους το έσκισε και το πέταξε στον κάλαθο των αχρήστων. Πέρυσι, οι απόστρατοι διοργανωτές, ανακοίνωσαν στη διάρκεια του “μνημόσυνου” ότι αναζητούν χώρο για να αναγείρουν ξεχωριστό μνημείο. Δεν ανέφεραν τίποτα περί Δήμου και σε καμία περίπτωση δεν ζήτησαν έκταση-χώρο από το Δήμο. Τους ιδιώτες παρακάλεσαν, τους πιθανούς ενδιαφερόμενους. Αλλά ακριβώς αυτό, το αίτημα για ξεχωριστό μνημείο, ΔΕΝ ΑΠΟΔΕΙΚΝΥΕΙ ΚΑΙ ΌΤΙ ΠΑΡΑΝΟΜΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΝ ΤΟ ΗΡΩΟ; Αν επρόκειτο για κάποια άλλη ομάδα Ελλήνων πολιτών και αίτημα που απορρίπτονταν χρόνια από τους αρμόδιους και επέλεγε αυτή η ομάδα να πραγματοποιήσει την όποια εκδήλωση ΧΩΡΙΣ την άδεια του Δήμου στο Ηρώο, θα είχε την ευκαιρία να το πράξει και να αποχωρήσει και με όλη της την άνεση, χωρίς καμία επίπτωση;;;

Οπότε φτάνουμε στο κύριο ερώτημα: πως συνεχίζει αυτή η γιορτή μίσους-”μνημόσυνο” να φιλοξενείται στο Ηρώο μας.
Επικαλείσαι μια απόφαση του Δήμου.

Τη δημοσιεύεις.
Την στολίζεις και “στολίζεις” και μένα.

Και γίνεσαι, πέρα από διαμορφωτής της κοινής γνώμης και δημόσιος ψυχαναλυτής και κατήγορος και -το χειρότερο- με φοβερά συντακτικά λάθη.

Και γράφεις (στο Fb):

Απάντηση σχετικά με την επέτειο μνήμης της μάχης του Λιτοχώρου στο Ηρώο του Δήμου που δημοσιεύτηκε στη διαύγεια, αφιερωμένη στους άπιστους “Θωμάδες” χωρίς σχόλια: Υ.Γ.: Οι καλοί και όχι εμπαθείς “δημοσιογράφοι” πρώτα είναι σίγουροι και μετά βγάζουν τα κόμπλεξ και τα εσώψυχά τους.

Και είναι μια απόφαση του 2012.
Είναι -στην ουσία- η έγκριση του πρώτου επιχειρησιακού σχεδίου του Δήμου (Δίου-Ολύμπου), για την περίοδο 2012-2014.
Που μεταξύ άλλων δράσεων, περιέχει και προτάσεις για την τουριστική προβολή του Δήμου, σε διάφορες ευκαιρίες.

Στις ευκαιρίες αυτές, κάποιος συμπεριέλαβε και τη γιορτή μίσους.

ΔΕΝ είναι απόφαση για εκδήλωση.
ΔΕΝ είναι έγκριση αιτήματος για τέλεση του “μνημοσύνου”.

Ελπίζω να κατανοείτε τι είναι.
Είμαι σίγουρος ότι ακριβώς επειδή κατανοείτε, επιλέγετε να το παρουσιάσετε, όπως το παρουσιάσατε.
Οι έκθετοι διοργανωτές κι όσοι τους ανέχονται έπρεπε να βρούνε κάποιο στήριγμα.
Και βρήκαν.
Κι εσείς ακολουθήσατε. Να μαλώσετε το παλιόπαιδο που ‘ναι και νεώτερο και να νομιμοποιήσετε το άσχετο ΚΑΙ λανθασμένο έγγραφο.
Κάποιος από την συντακτική ομάδα -του επιχειρησιακού προγράμματος- πρέπει να έχει πολύ δυνατή μνήμη…

Όταν το Δημοτικό Συμβούλιο συζητούσε το θεμα, εντοπίστηκε η εμφάνιση της συγκεκριμένης εκδήλωσης στη λίστα, ο τότε δήμαρχος, Γιώργος Παπαθανασίου, ανέλαβε αμέσως την ευθύνη για το λάθος και έδωσε εντολή να αφαιρεθεί και χωρίς αυτή την εγγραφή να τεθεί το θέμα σε ψηφοφορία. Κι έτσι έγινε. Και το επιβεβαίωσε πρόσφατα -μετά την εκπομπή σας- με δήλωσή του στην ΕτΟ, στην οποία επεσήμανε επίσης ότι η σημερινή διοίκηση πρέπει να διορθώσει το λάθος.
Αν θες να εντοπίσεις και ποιος επέλεξε να παρακούσει τον δήμαρχο και να αφήσει την γιορτή που λατρεύει να φιγουράρει στη λίστα, εδώ είμαστε να τον εντοπίσουμε. Είναι πολύ εύκολο. Είναι αυτός που σου/σας υπέδειξε την συγκεκριμένη απόφαση, ως ύστατο άλλοθι για μια ακόμη επανάληψη της γιορτής μίσους.

Στη δήλωσή του προς την ΕτΟ, ο Γιώργος Παπαθανασίου, δεν παρέλειψε να συμπληρώσει ότι τα λεγόμενά σας περί πρώτης, δεύτερης, τρίτης φάσης του εμφυλίου, του αντάρτικου, του συμμοριτοπόλεμου ή “όπως αλλιώς το λέτε”, να κάνετε τον κόπο να ‘ρθειτε να του τα πείτε από κοντά.

Η φήμη που πήγε να διαδοθεί ότι το “μνημόσυνο” είναι εκδήλωση του Δήμου Δίου-Ολύμπου, διαψεύστηκε από τον δήμαρχό μας, ναι αυτόν που λέτε ότι είναι στέλεχος γνωστό της ΝΔ.

Η διοίκηση του Δήμου, πρόσφατα και μετά την εκπομπή σας, επικοινώνησε με την Αποκεντρωμένη Διοίκηση, προκειμένου να αλλάξει όσα περιέχει το επιχειρησιακό σχέδιο που επικαλείστε για τη γιορτή μίσους.

Η Αποκεντρωμένη θεωρεί ότι δεν υπάρχει καμία ανάγκη διόρθωσης, γιατί ΚΑΜΙΑ ισχύ δεν έχει μετά το 2014, ένα επιχειρησιακό σχέδιο για την περίοδο 2012-2014…

Είναι και εμφανέστατο στην πρώτη-πρώτη σελίδα του εγγράφου.

Φουστάνη, με τέτοια επιπολαιότητα και ανευθυνότητα χρησιμοποιείς-επικαλείσαι δημόσια έγγραφα;;;

Χρυσικέ, με τέτοια επιπολαιότητα και ανευθυνότητα χρησιμοποιείς-επικαλείσαι δημόσια έγγραφα, εσύ που θες να ‘σαι δημοσιογράφος;;;

Η συμβουλή σου προς τους δημοσιογράφους και δη τους …ανεγκέφαλους είναι να μένουν μόνο στην περιγραφή των γεγονότων;;;

ΚΙ ΕΣΥ ΤΙ ΚΑΝΕΙΣ ΚΑΘΕ ΜΕΡΑ ΑΠ’ ΤΟ ΜΕΣΟ ΣΟΥ;;;;

ΠΟΙΟ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟ ΓΕΓΟΝΟΣ ΠΕΡΙΕΓΡΑΨΕΣ;;;

ΠΟΣΑ ΓΕΓΟΝΟΤΑ ΠΕΡΙΓΡΑΦΕΙΣ ΚΑΙ ΠΟΣΑ ΣΧΟΛΙΑ ΚΑΝΕΙΣ, ΤΑ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΠΝΙΓΜΕΝΑ ΣΤΟ ΦΑΝΑΤΙΣΜΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΥΠΟΚΕΙΜΕΝΙΚΟΤΗΤΑ;;;

Κι απ’ όλα αυτά… πόσα αφορούν την Πιερία;;;

Έχουν όλα σου τα λεγόμενα την εγκυρότητα όσων “ξεφουρνίσατε” στο συγκεκριμένο 18λεπτο;;;

ΥΓ: δεν υποστήριξα ποτέ να μην τιμώνται οι πεσόντες που οι απόστρατοι τιμούν. Έψεξα το γεγονός ότι προσπαθούν να τους τιμήσουν με τον άθλιο τρόπο που το πράττουν εδώ και χρόνια, προσβάλλοντας και τους πεσόντες και το Ηρώο. Ηρώο που προσβάλλετε βάναυσα ΚΑΙ παράνομα και από τα όσα ακούγονται κάθε χρόνο στο “μνημόσυνο” που πάντα μετατρέπεται σε γιορτή μίσους. Φυσικά και έχουν κάθε δικαίωμα να αποκτήσουν το δικό τους μνημείο κι εκεί ας πράξουν ότι θέλουν.

Στο Λιτόχωρο πάντως, η πλειοψηφία θα προτιμούσε το επόμενο μνημείο να είναι ένα μνημείο εθνικής συμφιλίωσης. Κι ο τόπος μας να γίνει από το “εκεί που ξεκίνησε ο Εμφύλιος”, το “εκεί που η Εθνική Συμφιλίωση τιμάται και ελέγχεται κάθε χρόνο, όλο το χρόνο”, με ανάλογες δράσεις και εκδηλώσεις. Γιατί χρόνια 72 πέρασαν, Χρυσικέ, και ξέρουμε πολύ καλά τώρα πια ποιοι και γιατί αναμοχλεύουν τα εμφύλια πάθη. Και ποιοι είναι οι άγνωστοι χρυσαυγίτες. Όχι οι γνωστοί. Οι άγνωστοι. Που πουλάνε “δημοσιογραφία”, συμβουλές και έγκυρη πληροφόρηση…

Δεν τελειώσαμε.

Θα τα ξαναπούμε.

Επέλεξες να μην διορθώσεις τίποτα,

Ελεύθερα.

Κι εγώ. Πάντα.-

ΥΓ2: Κι επειδή αναφέρεστε και στη ΝΔ (κόμμα που κι αυτό δεν προσήλθε ποτέ ξανά στο «μνημόσυνο», μετά την κατάργησή του), διάβασε κι ένα άρθρο του Γιώργου Κουμουτσάκου, από τα τέλη του 2017:

Μια ημέρα για την Εθνική Συμφιλίωση

ΥΓ3: πρώην διευθυντή ανάπτυξης, για να λες εσύ για “παπαγαλάκια” κάτι θα ξέρεις. Έχεις σίγουρα ειδικότητα στα πιο δυσεύρετα “παπαγαλάκια”: αυτά που τα λένε στα γιαπωνέζικα. Λίγη υπομονή… έχεις λαμβάνειν.-