Να πάτε σπίτι σας

γιατί σπιτωθήκατε σ' ένα Φεστιβάλ που καταστρέφετε

κι αποδειχτήκατε κατώτεροι της Ιστορίας του και του σκοπού του – και το ρεζιελεύετε με την ανικανότητά σας

 

 

 

 

 

Εξαγγελίες, καλές προθέσεις, παρουσιάσεις, διαφημίσεις, προβολή, κι άλλες εξαγγελίες κι ακόμα πιο ηχηρές προθέσεις και λόγια, λόγια, λόγια, λόγια…. πολλά λόγια και αποτέλεσμα …φτωχό. Αν όχι μηδενικό. Φέτος, φτάσατε να πάρετε μαζί σας -με λεωφορείο- κοινό και θεατές για την παρουσίαση του προγράμματος στην Αθήνα και ο Τύπος -ο πανελλαδικός της Αθήνας- δεν ενδιαφέρθηκε ούτε στο ελάχιστο, αν και βρεθήκατε στην έδρα του και στο κορυφαίο σκηνικό του Νέου Μουσείου της Ακρόπολης. Προθέσεις που μένουν προθέσεις.

Κι η πραγματικότητα είναι μία:

ένας όμιλος ανθρώπων που σχέση δεν έχει με τον πολιτισμό ΚΑΙ την διοργάνωση πολιτιστικών εκδηλώσεων, με την προώθηση στόχων που αφορούν στρατηγικές και ανάλογο σχεδιασμό, με αποστολή που συνδυάζει και την επιτυχία ενός πενηντάχρονου θεσμού και την παράλληλη ενίσχυση παραγωγικού τομέα, όπως ο τουρισμός, διαχειρίζονται -πολλά χρόνια τώρα- το Φεστιβάλ Ολύμπου. Και δεν είναι παρά άχρηστοι και περισσευούμενοι ενδιάμεσοι μιας διαδικασίας που αφορά τους ενδιαφερόμενους να προσέλθουν στην Πιερία και το σε ποιους χώρους θα φιλοξενήσουν τις παραστάσεις και συναυλίες τους. Και τίποτε περισσότερο. Όσα μεγαλόπνοα περιγράφουν τα τελευταία -πολλά- χρόνια, διαρκούν όσο ένα πυροτέχνημα και ανάλογο αποτέλσμα έχουν: τον στιγμιαίο εντυπωσιασμό του μέσου πολίτη. Ως τοπικό χρώμα και άλλοθι ίδια τοπικό, προσθέτουν διάφορα τοπικής εμβέλειας πανηγυράκια στο εκάστοτε πρόγραμμα, συν μια σημαντική ημερίδα αρχαιολόγων που κι αυτή πληρώνει μόνιμα το τίμημα να περιέχεται σ’ αυτό το αλλοπρόσαλλο μείγμα. Ένας όμιλος ανθρώπων που έχει σταθερά και μόνιμα την στήριξη μιας τοπικής πολιτικής ηγεσίας, εξίσου αναποτελεσματικής, στείρας, χαμηλού πολιτικού και πολιτιστικού επίπεδου, ξένη πλήρως με τις εξελίξεις και την πρόοδο της υπόλοιπης χώρας, έστω και σε ειδικά θέματα ή τομείς.

Πριν βιαστείτε να αντιδράσετε και να διαρρήξετε τα δήθεν ιμάτιά σας, σκεφτείτε το δυο φορές: την Παρασκευή δημοσιεύσατε δελτίο Τύπου να διαφημίσετε την παράσταση που την επόμενη μέρα θα φιλοξενήσει το αρχαίο θέατρο του Δίου. Πήγε αργάμιση και πέρασαν τα μεσάνυχτα κι ακόμα χαμπάρι δεν πήρατε αυτό που έγινε ευρέως γνωστό σε όλους τους σχετικούς με παραστάσεις, θέατρο, Τέχνη, ηθοποιία, σκηνοθεσία, ακόμη και στους θιασώτες του καλλιτεχνικού/τηλεοπτικού κουτσομπολιού: η Χειλά-Φαμέλη αποχώρησε από την παράσταση στα τέλη Μαΐου 2022 και αντικαταστάθηκε λίγες μέρες αργότερα. Αν οι θαυμαστές της την αναζητήσουν αύριο… τι θα τους πείτε;;; Ότι ο Τσίρος γράφει ακρότητες;

Να πάτε σπίτι σας επιτέλους.

Ας κάνει ένα διάλειμμα το Φεστιβάλ.

Για να ‘χει την ευκαιρία να συνεχίσει, μετά σοβαρό προβληματισμό και στελέχωση, τιμώντας τον μισό αιώνα ζωής του και την αξία που είχε πριν από σας όταν το υπηρετούσαν άξιοι εθελοντές, αποτελεσματικοί στην εποχή τους. Όχι μόνιμο προσωπικό, μόνιμης απαξίωσής του. Ένας τίποτας, ένας λογιστής, ένας πρώην αιρετός και διάφοροι αναποτελεσματικοί με τίτλους και απόθεμα κενού.

 

 

51ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΟΛΥΜΠΟΥ

Η «Ιφιγένεια εν Αυλίδι» στο αρχαίο θέατρο Δίου το Σάββατο 23 Ιουλίου

 

Την Ιφιγένεια εν Αυλίδι του Ευριπίδη, ένα από τα κορυφαία κείμενα της αρχαίας ελληνικής γραμματείας, παρουσιάζει η 5η Εποχή Τέχνης σε συνεργασία με την Ars Aeterna. Την σκηνοθεσία υπογράφει ο Θέμης Μουμουλίδης.

Η παράσταση θα παρουσιαστεί στο Αρχαίο Δίου το Σάββατο 23 Ιουλίου.

Τους ρόλους ερμηνεύει, ένα σύνολο εξαιρετικών ηθοποιών.

Στο ρόλο της Ιφιγένειας η Χριστίνα Χειλά – Φαμέλη, μια από τις σημαντικότερες εκπροσώπους της νέας γενιάς ηθοποιών, Λάζαρος Γεωργακόπουλος (Αγαμέμνων) , Παντελής Δεντάκης (Πρεσβύτης – Αγγελιαφόρος) , Ιωάννα Παππά ( Κλυταιμνήστρα ),  Άκης Σακελλαρίου (Μενέλαος) , Γιώργος Χρυσοστόμου (Αχιλλέας),  Ιουλία Γεωργίου, Άλκηστις Ζιρώ, Σοφία Κουλέρα, Ειρήνη Λαφαζάνη, Ιωάννα Λέκκα, Λένα Μποζάκη, Αγγελική Νοέα, Σάντυ Χατζηιωάννου.

 Το έργο

Η Ιφιγένεια εν Αυλίδι είναι ένα βαθιά πολιτικό έργο.

Η Ιφιγένεια θυσιάζεται για έναν μάταιο και καταστροφικό επεκτατικό πόλεμο. Όμως η μεγαλύτερη θυσία είναι η βίαιη ωρίμανση της ηρωίδας, που αδυνατεί να κατανοήσει τους λόγους που οδήγησαν τον πατέρα της να την προσφέρει στο μαχαίρι του μάντη.

Έπειτα από είκοσι χρόνια Πελοποννησιακού Πολέμου, ο Ευριπίδης μοιάζει να αναρωτιέται: “είναι δυνατή μια αλλαγή παραδείγματος”;

Δυόμιση χιλιάδες χρόνια αργότερα, και ενώ βιώνουμε τα πρώτα συμπτώματα ενός δυστοπικού μέλλοντος, που εμείς απεργαστήκαμε, αναρωτιόμαστε ακόμη: “είναι άραγε δυνατή μια αλλαγή παραδείγματος”;

Σε ολόκληρο το έργο το παρελθόν στοιχειώνει το παρόν, προμηνύοντας τα τρομερά μελλούμενα. Παρόν, παρελθόν και μέλλον συγχωνεύονται μέσα στο έργο, σε μια και μόνη ματωμένη πραγματικότητα.

 Η παράσταση

Στην παράσταση, η σκηνοθετική ανάγνωση επιχειρεί τη δημιουργία δυο διαφορετικών χρονικών επιπέδων. Υπάρχει ο χρόνος του μέλλοντος, όπου διαδραματίζεται για μια ακόμη φορά η ίδια ιστορία, με τους ήρωες να συγκρούονται ανελέητα, σαν τίποτε να μη διδάχθηκαν, και το σύγχρονο παρόν, όπου μια συντροφιά νέων γυναικών (χορός) συναντιούνται με την ιστορία που γνωρίζουν καλά, και που αυτή τη φορά έρχεται από το μέλλον, σαν εφιάλτης. Όσο προχωρά το έργο, τα δύο επίπεδα συγκλίνουν, καθώς οι νέες γυναίκες του χορού συνειδητοποιούν ότι ίσως παρακολουθούν σκηνές από το δικό τους μέλλον.

Η νέα μετάφραση του έργου, που υπογράφει η Παναγιώτα Πανταζή,  αποσκοπεί σ’ έναν σύγχρονο λόγο, με έμφαση στην διαβρωτική ειρωνεία και αμφισημία, αλλά και στην ανάδειξη των  λυρικών  στοιχείων.

Ο συνθέτης Σταύρος Γασπαράτος, στοχεύει στην δημιουργία ενός ολοκληρωμένου μουσικού έργου, βασισμένου στην Ιφιγένεια.

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ

 

Μετάφραση Παναγιώτα Πανταζή

Σκηνοθεσία Θέμης Μουμουλίδης

Σκηνικό Γιώργος Γαβαλάς

Μουσική Σταύρος Γασπαράτος

Κοστούμια Νίκη Ψυχογιού

Κίνηση            Σεσίλ Μικρούτσικου

Φωτισμοί Νίκος Σωτηρόπουλος

α’ βοηθός σκηνοθέτη   Γεωργία Πιερρουτσάκου

β’ βοηθός σκηνοθέτη    Νικολέττα Μακρυνόρη

Βοηθός συνθέτη – μουσική διδασκαλία Αλεξάνδρα Κατερινοπούλου

Βοηθός σκηνογράφου   Μαριάννα Παπαγεωργίου

Βοηθός ενδυματολόγου Μπαμπανιώτη Σοφία

Φωτογραφίες Ελίνα Γιουνανλή

Artwork Ιφιγένεια Βασιλείου

 

Επικοινωνία Ειρήνη Λαγουρού

 

Διεύθυνση παραγωγής Σταμάτης Μουμουλίδης

Οργάνωση παραγωγής Χριστίνα Μπάλλα

 

 

Προπώληση εισιτηρίων viva.gr