Δίκτυα αποχέτευσης ή…

δίχτυα συγκάλυψης;;;

Ένα έργο δεκάδων εκατομμυρίων ολοκληρώθηκε παρά τις πολλές καταγγελίες (και της σημερινής διοίκησης), πιθανώς ΧΩΡΙΣ οι καταγγελίες να ληφθούν υπ’ όψιν… – η έρευνα της ΕτΟ συνεχίζεται

 

 

Νέα Έφεσος, τέλη Σεπτεμβρίου 2017.
Ένα μικρό δείγμα της κατάστασης στους δρόμους της κοινότητας.
Και στον λεγόμενο περιφερειακό.

 

 

 

15 Νοεμβρίου 2015.

Σχεδόν δύο -2- χρόνια πριν.

Με την συμπλήρωση της πρώτης χρονιάς διοίκησης του Δήμου Δίου-Ολύμπου από τον Κ. Δημόπουλο και την «Ολύμπια Συμμαχία», η δημοτική παράταξη «Αλήθεια (και Έρωτας, Ειρήνη, Περιβάλλον –τότε-)», κάνει τον απολογισμό της των πρώτων 12 μηνών στα δημοτικά έδρανα. Παρόντες, ο επικεφαλής Κ. Δημητριάδης, ο μοναδικός δημοτικός σύμβουλος του συνδυασμού, Ν. Λαπάτσης, και όλα τα στελέχη του, εκλεγμένα και μη.
Στην πρόσκληση του συνδυασμού ανταποκρίθηκαν πολλοί εν ενεργεία και πρώην αιρετοί, μεταξύ των οποίων η αντιπεριφερειάρχης, Σοφία Μαυρίδου, και ο δήμαρχος Δίου-Ολύμπου.
Μεγάλο μέρος του απολογισμού, αλλά και των ερωτήσεων των ακροατών απασχόλησε το θέμα της κατασκευής δικτύου αποχέτευσης στις κοινότητες του βορρά μας. Δυστυχώς, ο δήμαρχος είχε αποχωρήσει νωρίς, αλλά παρέμειναν ο –αρμόδιος- τότε αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων, Αθ. Καλαϊτζής, επίσης για κάποιο μέρος της εκδήλωσης, ενώ λίγο μετά την αποχώρηση του δημάρχου αφίχθη η τότε πρόεδρος του ΔΣ της ΔΕΑΔΟ, Ελ. Γιάννακα, η οποία παρέμεινε ως το τέλος.

 

 

Πρώτη αναφορά στο θέμα από τον Ν. Λαπάτση.
Καταγγέλλει ουκ ολίγα και σημαντικά.

 

Πρώτη απάντηση από τον τότε αρμόδιο αντιδήμαρχο, Αθ. Καλαϊτζή.
Παραδέχεται πολλά και σημαντικά και επιπλέον καταγγέλλει ότι την υπόθεση «κατασκευή δικτύων αποχέτευσης» την ανακάλυψαν κρυμμένη σε κάποιο συρτάρι της προηγούμενης διοίκησης. Αποδίδει πολλές απ’ τις καταγγελίες σε «κάποιους που δεν βολεύτηκαν από την –κατασκευάστρια- εταιρεία», την οποία δεν έχει κανένα λόγο να υπερασπιστεί, αποδίδει σημαντικές καθυστερήσεις στην κακοκαιρία, επιβεβαιώνει ότι παραλαβή χωρίς περίοδο δοκιμαστικής λειτουργίας δεν μπορεί να συμβεί και λόγω νομοθεσίας. Το ημερολόγιο γράφει 15.11.2015.

 

 

Όταν ο λόγος δίνεται στο κοινό, ο Διονύσης Πισσαλίδης δημοσιοποιεί για πρώτη φορά έναν μικρό παράλληλο απολογισμό των καταγγελιών, δικών του και άλλων. Ενημερώνει ότι ήδη υπάρχει πόρισμα αρμόδιου ειδικού ελεγκτικού οργάνου, ότι η διοίκηση του Δήμου αρνείται να δώσει στους καταγγέλλοντες την μελέτη του έργου, λόγω… πνευματικών δικαιωμάτων(!!!), καταγγέλλει –και- τις ευθύνες της παρούσας προέδρου του ΔΣ της ΔΕΑΔΟ (γιατί από τις παραλείψεις-παραβάσεις η δημοτική επιχείρηση στερήθηκε σημαντικότατα έσοδα και την ευκαιρία να αναπλάσει το νταμάρι της Βροντούς, καταγγέλλει ολιγωρία του τοπικού προέδρου της Ν. Εφέσου και πολλά ακόμη, όλα σημαντικά.

 

 

Ο –τότε- αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων έχει αποχωρήσει.
Στο θέμα επανέρχεται ο Ν. Λαπάτσης.

 

Μικρή αναφορά, από την οποία προκύπτει και ο προϋπολογισμός του έργου, κάνει στην τοποθέτησή του και ο πρώην δήμαρχος Δίου, Γρηγόρης Παπαχρήστος.

 

 

Δύο χρόνια μετά, φθινόπωρο του 2017, η Εισαγγελία Πρωτοδικών Κατερίνης μόλις άσκησε ποινική δίωξη κατά της κατασκευάστριας εταιρείας και αρμόδιου υπαλλήλου του Δήμου μας, για παραβάσεις που αφορούν τα οικοδομικά.
Η δίκη θα γίνει, αν δεν υπάρξει αναβολή της, στις 8 Μαρτίου 2018.

Ενώ το έργο είναι έτοιμο προς παράδοση.
Και αποπληρωμή.
Όσα συνέβησαν από τον Νοέμβριο του 2015 ως σήμερα, είναι επίσης πολλά. Άγνωστο αν έχουν καταγραφεί στην δικογραφία.
Όπως τα γνωστά «4 περισσευούμενα χιλιόμετρα».

Άγνωστο παραμένει αν κάποια παράταξη της αντιπολίτευσης ή και όλες έσπευσαν να ενημερωθούν για το πόρισμα που σχετικά πρόσφατα –μάλλον- «απελευθερώθηκε» από τα …πνευματικά δικαιώματα, αφού ο ίδιος ο δήμαρχός μας κάλεσε τους αντιπολιτευόμενους να προσέλθουν και να ενημερωθούν.

Δημόσια δεν υπήρξε καμία σχετική αναφορά κανενός.

Παρά τα όσα είπε το 2015 ο Αθ. Καλαϊτζής, άγνωστο παραμένει και το αν η σημερινή διοίκηση κατέφυγε αρμοδίως για όσα ανακάλυψε «κρυμμένα σε συρτάρι της προηγούμενης διοίκησης».

 

Ο Πισσαλίδης μηνύθηκε από την κατασκευάστρια εταιρεία και πρόκειται να δικαστεί.

Σιγά-σιγά, τα στόματα ανοίγουν, στοιχεία έρχονται στο φως.

Εργαζόμενος στην εταιρεία υπέστη σοβαρό τραυματισμό, λόγω ατυχήματος σε εργοτάξιο στη Ν. Έφεσο. Πρόσφατα, η αγωγή αποζημίωσής του απορρίφθηκε.

Προχθές, οδηγός έπεσε θύμα των κακοτεχνιών που κοσμούν αναμνηστικά την Ν. Έφεσο.
Οι συμπληρωματικές ασφαλτοστρώσεις είναι καθημερινή σχεδόν πρακτική στην κοινότητα του βορρά μας.
Η οδήγηση τους δρόμους της είναι εξαιρετικά ενδιαφέρουσα, αφού ακόμη και τα μέσα σήμανσης ΔΕΝ είναι τα ενδεδειγμένα.

Καμία επίσημη καταγραφή της κατάστασης ως έχει σήμερα και στο πρόσφατο παρελθόν δεν είναι γνωστή.

Η έρευνα της ΕτΟ θα συνεχιστεί.
Αναζητούμε ήδη τρόπους να καταβάλλουμε τα τέλη πνευματικών δικαιωμάτων/ιδιοκτησίας –αφού η μελέτη έχει ήδη κατοχυρωθεί ως τέτοιο- και να δημοσιεύσουμε τη μελέτη.
Και το πόρισμα του Ελεγκτή Δημοσίων Έργων.
Και ουκ ολίγες καταγγελίες.

Και συμπεράσματα.
Αφού το έργο ολοκληρώθηκε.

Δεν ολοκληρώθηκε;

 

21 Σεπτεμβρίου 2017, Νέα Έφεσος.
Ο Δημήτρης Λιάκος, κάτοικος της κοινότητας που πολλές φορές παρενέβη με παράπονα προς κάθε κατεύθυνση, περιγράφει και ένα μικρό ατύχημα και τα προβλήματα που έχει εντοπίσει. Στην κατασκευή του έργου, αλλά και στην συμπεριφορά/αντιμετώπιση των αρμοδίων.