Μία ακόμη σύσκεψη, μία ακόμη μελέτη

μία ακόμη διεκδίκηση, ένας ακόμη ιδιώτης

μία ακόμη μήνυση, ένα ακόμη αίτημα – όλα αυτά για την ΠΑΛΙΑ ΓΡΑΜΜΗ, τον ΠΑΛΙΟ ΣΤΑΘΜΟ του Πλαταμώνα – κανένας σχεδιασμός για το τι θα συμβεί και τι θα είναι το καλύτερο (και για ποιον ή ποιους)?

 

 

 

Σημαντική σύσκεψη για το ζωτικότερο θέμα του Πλαταμώνα, την παλιά γραμμή του ΟΣΕ, πραγματοποιήθηκε χθες στην Αθήνα με τη συμμετοχή των τριών βουλευτών και τοπικών στελεχών του ΣΥΡΙΖΑ Πιερίας, τον ΓΓ του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της ΓΑΙΑΟΣΕ Α.Ε.

Η σύσκεψη προέκυψε από αίτημα των τριών βουλευτών και ενδεικτικό της σημασίας της είναι και το γεγονός ότι αμέσως μετά ο τοπικός ΣΥΡΙΖΑ εξέδωσε μια ολιγόλογη ανακοίνωση, στην οποία επισημαίνεται μόνο ότι τη σύσκεψη απασχόλησαν “τρόποι αξιοποίησης της παλαιάς γραμμής του Ο.Σ.Ε, από τον Σιδ. σταθμό των Νέων Πόρων έως και την παλιά γαλαρία, για την αναβάθμιση της περιοχής προς όφελος της τοπικής κοινωνίας.” Το ενδιαφέρον του για το θέμα των παλιών γραμμών έχει εκφράσει ήδη ο Δήμος Δίου-Ολύμπου και ο δήμαρχος, Κ. Δημόπουλος, αλλά και πολλοί ιδιώτες-επιχειρηματίες. Σύμφωνα με πληροφορίες, πρόσφατα διαπιστώθηκαν και καταπατήσεις ιδιωτών σε βάρος του χώρου της ΓΑΙΟΣΕ και κατατέθηκαν οι αντίστοιχες μηνύσεις.

 

Συνάντηση εργασίας των βουλευτών Πιερίας του ΣΥ.ΡΙΖ.Α,
με τον Γενικό Γραμματέα του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών Θάνο Βούρδα.

Συνάντηση εργασίας, με τον Γενικό Γραμματέα του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών Θάνο Βούρδα καθώς και τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της ΓΑΙΑΟΣΕ Α.Ε Αθανάσιο Σχίζα, πραγματοποίησαν σήμερα 24/10 οι βουλευτές  Πιερίας  του ΣΥ.ΡΙΖ.Α  Ελισσάβετ (Μπέττυ) Σκούφα, Χαρίλαος Τζαμακλής και Αστέριος Καστόρης,με την συμμετοχή και της συντονίστριας του ΣΥ.ΡΙΖ.Α Πιερίας Ρούλας  Αρίσση καθώς και του σ.Κώστα Μπούρου, στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

Στην διάρκεια της συνάντησης εξετάστηκαν αναλυτικά τρόποι αξιοποίησης της παλαιάς γραμμής του Ο.Σ.Ε, από τον Σιδ.σταθμό των Νέων Πόρων έως και την παλιά γαλαρία, για την αναβάθμιση της περιοχής προς όφελος της τοπικής κοινωνίας.

Γραφείο τύπου Ν.Ε Πιερίας ΣΥ.ΡΙΖ.Α

Στις 30.08.2018, το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου μας ενέκρινε ομόφωνα -από τους 21 παρόντες δημοτικούς συμβούλους- αίτημα προς την ΓΑΙΟΣΕ για παραχώρηση

  • του χώρου του παλιού Σιδηροδρομικού Σταθμού Πλαταμώνα, για τη διέλευση οδού ήπιας κυκλοφορίας
  •  των κτιρίων του σταθμού και ανάντι
  • του χώρου κατάντι των γραμμών για δημιουργία χώρου στάθμευσης αυτοκινήτων
  • Την γραμμή από τον σταθμό των Ν. Πόρων μέχρι τον παλιό σιδηροδρομικό σταθμό Πλαταμώνα
  • Του χώρου της γραμμής από τον παλιό σιδηροδρομικό σταθμό μέχρι την παλιά σήραγγα
  • Το χώρο της παλιάς σήραγγας
  • Το τμήμα από την παλιά σήραγγα του Πλαταμώνα μέχρι την Λεπτοκαρυά.

Αυτή τη στιγμή, εκκρεμούν τρεις μελέτες που αφορούν την παλιά γραμμή: μια πρόσφατη του Δήμου Δίου-Ολύμπου, μια παλιότερη που είχε υποβάλλει ο τότε Δήμος Ανατολικού Ολύμπου επί δημαρχίας Χονδρόπουλου και μια ιδιώτη-κατασκευαστικής εταιρείας. Η πρόσφατη μελέτη του Δήμου έγινε εν μέρει δεκτή από την ΓΑΙΟΣΕ, αλλά και της αρμόδιας Υπηρεσίας Νεωτέρων Μνημείων και Έργων, υπό την προϋπόθεση ότι οι προτάσεις που περιέχει θα ενσωματωθούν σε μελέτη με συνολική πρόταση (για το χώρο, τα κτίρια, τη χρήση, κτλ). Ταυτόχρονα, η ΓΑΙΟΣΕ επανέρχεται σε κάθε ευκαιρία και απαιτεί να εκπληρωθεί από το Δήμο, η υποχρέωσή του για αποκατάσταση των ζημιών από την -αυθαίρετη;- επέμβαση με την οποία ο Δήμος καθάρισε μεν το χώρο της παλιάς γραμμής, αλλά ταυτόχρονα προκάλεσε σοβαρές βλάβες σ’ αυτήν, στην προσπάθειά του να δημιουργήσει και χώρο για πάρκινγκ. Με την υποχρέωση για αποκατάσταση να εκκρεμεί, η πρόταση για παραχώρηση της παλιάς γραμμής από τους Νέους Πόρους ως τη Λεπτοκαρυά, ενσαρκώνει την πρόθεση του Δήμου να του παραχωρηθεί το πλέον σημαντικό τμήμα της παλιάς υποδομής που συγκεντρώνει και το ενδιαφέρον των επιχειρηματιών, ενώ είναι δεδομένο ότι το λογικότερο θα ήταν ο συνολικός σχεδιασμός και η ανάπλαση των χώρου/νέες χρήσεις. Και για να διευκολυνθούν οι λύσεις στα υπόλοιπα προβλήματα, όπως το πολεοδομικό. Η διεκδίκηση (από το Δήμο) παραχώρησης της γραμμής/κτιρίων/χώρου με εφικτή επέμβαση μόνο την δημιουργία οδού ήπιας κυκλοφορίας, αφήνει χώρο για τα σχέδια των ιδιωτών και όσων τα υποστηρίζουν.

Σχετικό με τα παραπάνω είναι και η άποψη Δημόπουλου -σε ότι αφορά τη ΓΑΙΟΣΕ- που συνοψίζεται στο “παρακολουθούμε τη ΓΑΙΟΣΕ να ικανοποιεί τα αιτήματα των ιδιωτών, αλλά όχι τα αιτήματα του Δήμου, χωρίς φυσικά να ‘μαστε αντίθετοι με τη δραστηριότητα και το ρόλο των ιδιωτών”. Αν και πολλοί εμφανίζονται κατά καιρούς να παρέχουν ενημέρωση για το τόσο ζωτικό θέμα για τον Πλαταμώνα και το Δήμο μας, ελάχιστοι γνωρίζουν ότι ήδη ιδιώτης έχει νοικιάσει μέρος της γραμμής μεταξύ σταθμού και γαλαρίας και μια ακόμη επιχειρηματική δραστηριότητα θα λάβει σε λίγο “σάρκα και οστά”.

Μία μέρα πριν την συζήτηση του αιτήματος παραχώρησης στο Δημοτικό Συμβούλιο, ο εκ Πλαταμώνα ορμώμενος πρώην πρόεδρος του σώματος , Αστέριος Γαλάνης, δημοσίευσε στο Fb την άποψή του για το θέμα και ένα συνοπτικό ιστορικό, το οποίο καταλήγει με την προαναγγελία δικαστικής διεκδίκησης όσων θα ζητηθούν με την αίτηση παραχώρησης, αν η αίτηση δεν γίνει δεκτή.

 

 

Στην ουσία, είναι προαναγγελία της δημαρχίας Δημόπουλου ότι -ενώ εκκρεμούν και οι υποχρεώσεις που η ίδια δημιούργησε και στις οποίες δεν ανταποκρίθηκε επί μακρόν- θα προσφύγει στην Ελληνική Δικαιοσύνη για να της παραχωρηθεί ο χώρος. Αν δεν υπάρξουν άλλες εξελίξεις, αναμένεται ως το τέλος του χρόνου ο Δήμος μας να κάνει και το βήμα της δικαστικής διεκδίκησης, στην -θετική για ανάλογες διακηρύξεις- προεκλογική περίοδο και σε πλήρη αρμονία με την ήδη εξαγγελθείσα πρόθεση για “πολλά και μεγάλα έργα”. Στην περίπτωση του Πλαταμώνα, το θέμα της παλιάς γραμμής συνδέεται ζωτικά με το θέμα και της αντιμετώπισης της διάβρωσης των ακτών και του πολεοδομικού σχεδίου. Τα έργα κατά της διάβρωσης της ακτής -η τρίτη απόπειρα- ήδη διαφημίστηκαν από τη δημαρχία ως ένα απ’ αυτά τα “μεγάλα έργα”.

Αυτό που παραμένει άγνωστο -προς το παρόν- είναι το αποτέλεσμα της χθεσινής σύσκεψης στην Αθήνα για το οποίο κανείς δεν φαίνεται διατεθειμένος να ενημερώσει. Ούτε ο Δήμος (μας). Και αν υπάρχουν τελικά “τρόποι αξιοποίησης της παλαιάς γραμμής του Ο.Σ.Ε, από τον Σιδ. σταθμό των Νέων Πόρων έως και την παλιά γαλαρία, για την αναβάθμιση της περιοχής προς όφελος της τοπικής κοινωνίας.”

 

Η απάντηση του Τμήματος Προστασίας Νεωτέων Μνημείων και Κινητών Πολιτιστικών Αγαθών

12524 gia grammes Plat