Εσπερίδα με θέμα

και ειδικούς εξ Αμερικής

θα το χάσετε?

 

 

 

 

Τους πρώτους μήνες του 2019, οι mainstream οικονομικοί αναλυτές στις ΗΠΑ, οι ειδικευμένοι στην κατηγορία Food & Beverage (Τρόφιμα-Ποτά), προέβλεπαν ότι, σύντομα, η “αγαπημένη των Αμερικανών” αλυσίδα Chick-fil-A θα υπερκεράσει τους κολοσσούς της κατηγορίας και θα στεφθεί πρώτη και μεγαλύτερη πια από τις πολύ γνωστές Taco Bell, Burger King και Wendy’s.

Η αλυσίδα είναι κυρίαρχη στις Νοτιοδυτικές περιοχές των ΗΠΑ και πολύ γνωστή σε όλη τη χώρα -έχει 2.400 εστιατόρια σε 47 πολιτείες- και ήταν σχεδόν δεδομένο ότι θα καταφέρει να γίνει η βασίλισσα του fast food στην χώρα που το γέννησε και το έκανε βιομηχανία. Η Chick-fil-A είναι γνωστή ως ο δημιουργός του chicken burger και του σάντουιτς με κοτόπουλο, εξ αρχής δήλωνε και ήταν θιασώτης των αγνών υλικών, είχε και έχει ένα ελκυστικό μενού, παραδοσιακά αμερικανικό και σε προσιτές τιμές, σερβίρει πρωινό, γεύμα και δείπνο και από την δημιουργία της -το 1967- τα εστιατόριά της είναι κλειστά τις Κυριακές, την Ημέρα των Ευχαριστιών και τα Χριστούγεννα. Οι επιλογές αυτές δεν είναι τόσο επιχειρηματικές όσο … θρησκευτικές και γνήσια κληρονομία του ιδρυτή της αλυσίδας Samuel Truett Cathy, ενός αυτοδημιούργητου επιχειρηματία-πρότυπο του Αμερικανικού Ονείρου, φιλάνθρωπου και κατηχητή, μέλους όλων των σωστών οργανώσεων του αμερικανικού Νότου. Αυτός και ο αδερφός του Ben, άνοιξαν to 1946, στην Ατλάντα, το Dwarf Grill (Ψησταριά-Νάνος, λόγω του εξαιρετικά μικρού του χώρου, επιχείρηση που δυο δεκαετίες αργότερα μετονομάστηκε σε Chick-fil-A) κι εκεί δημιούργησαν/εφηύραν το chicken burger. O Cathy υπήρξε αφοσιωμένος Νότιος Βαπτιστής και κατηχητής για 50 χρόνια, ενώ η επιχείρησή του είναι γνωστή και γιατί προτρέπει τους υπαλλήλους της να επιδιώξουν πανεπιστημιακή μόρφωση και θεωρητικά και πρακτικά: καταβάλλοντας 23.000.000 δολάρια για 1.000 υποτροφίες, σε διάστημα 35 ετών.

Η αλυσίδα καλπάζει προς την κορυφή και λόγω επιλογών επιχειρηματικών, όπως ότι προσφέρει franchise σε σχετικά χαμηλή τιμή και διαφημιστικών τρικ, όπως το “δωρεάν προϊόντα για ένα χρόνο, στους πρώτους 100 πελάτες κάθε νέου υποκαταστήματος”, αλλά και μιας επιτυχούς παρουσίας στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης. Η επιτυχής παρουσία ήρθε μετά από μία σχετικά αποτυχημένη, αυτή του σημερινού αφεντικού της αλυσίδας και της θέσης του κατά των γάμων ομοφύλων. Αυτή την τεχνογνωσία θα μοιραστούν τα στελέχη της στην σημερινή εσπερίδα του Επιμελητηρίου μας που αν και εσπερίδα έχει θέμα (Μάρκετινγκ Επιχειρήσεων με χρήση των Μέσων Κοινωνικής Δικτύωσης-Social Media Marketing for Businesses) και μάλιστα σπάνιο και πρωτότυπο(;). Ο καλπασμός της Chick-fil-A όμως φαίνεται να σκοντάφτει και παρά τις ρόδινες προβλέψεις στις αρχές της χρονιάς, το φθινόπωρο την βρήκε να οπισθοχωρεί σε ότι αφορά την επέκτασή της ανά τον πλανήτη και με σοβαρά προβλήματα εντός των ΗΠΑ. Αφορμή και κύρια αιτία; η θέση της εταιρείας …κατά των γάμων ομοφύλων και η -πιθανολογούμενη από πολλούς στις ΗΠΑ- χρηματοδότηση αντι-ΛΟΑΤΚΙ(LGBTQI) οργανώσεων.
Στις ΗΠΑ και στην Ευρώπη το μποϊκοτάζ κατά της αγαπημένης αλυσίδας πολλών έχει πρωτόγνωρα αποτελέσματα και το πρώτο Chick-fil-A στο Reading του Ηνωμένου Βασιλείου φαίνεται ότι θα λειτουργήσει μόνο έξι μήνες, αφού ο ιδιοκτήτης του χώρου ανακοίνωσε -στην όγδοη μέρα λειτουργίας του- ότι δεν προτίθεται να ανανεώσει το ενοικιαστήριο πέρα από το πρώτο εξάμηνο. Οι απόψεις του σημερινού αφεντικού της, Dan Cathy, προκάλεσαν σημαντικά προβλήματα στα εγκαίνια του καταστήματος στο Manhattan, αλλά και στο πρώτο εκτός ΗΠΑ εστιατόριο Chick-fil-A στο Τορόντο.

Η θεματική εσπερίδα για την χρήση των Μέσων Κοινωνικής Δικτύωσης στο Μάρκετινγκ Επιχειρήσεων, με εισηγητές τα στελέχη της Chick-fil-A, στο Επιμελητήριο, θα έχει σίγουρα μεγάλη επιτυχία. ‘Ίσως να έχει και η επέκταση της αμερικανικής αλυσίδας στην Ελλάδα. Οι νόμοι και οι περιορισμοί των διακρίσεων υπάρχουν και στις ΗΠΑ και στην Ελλάδα, αλλά στην πρώτη φαίνεται πως οι δυνατοί του χρήματος μπορούν να έχουν ως και αντισυνταγματικές απόψεις και να τις εκφράζουν χωρίς να καταλήγουν στο εδώλιο, ενώ στην Ελλάδα, ο ξεκάθαρος φασισμός είναι πλέον παντού, από τα μεγάλα αστικά κέντρα ως τις κωμοπόλεις της επαρχίας. Και γιατί κάποιοι τον τρέφουν, τον συντηρούν, τον εκμεταλλεύονται. Απορίας άξιο είναι και το πως τα στελέχη μιας εταιρείας μισό πλανήτη μακρυά ήρθαν στην Πιερία για να μοιραστούν τεχνογνωσία …για τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης, αλλά και ποιος/ποιοι επέλεξαν τα συγκεκριμένα στελέχη έναντι των όποιων άλλων πιθανών. Σίγουρα, η Κατερίνη έχει σημαντικές πιθανότητες να είναι -στο άμεσο μέλλον- η πρώτη πόλη στην Ελλάδα όπου επιχειρήσεις θα ανακοινώσουν ότι είναι κατά της Συμφωνίας των Πρεσπών (και δεν σερβίρουν οπαδούς της) ή -μετά την εσπερίδα-σεμινάριο- να δηλώσουν και να χρηματοδοτήσουν αγώνες κατά των ομοφυλόφιλων, των φαλακρών με στραβά πόδια ή όσων βάφουν τα μαλλιά τους. Στην αρχή. Και μετά βλέπουμε.

 

Εκτός από τον πρόεδρο του Επιμελητηρίου, χαιρετισμό στην εσπερίδα θα απευθύνει ο Ιγνάτιος Μεϊμάρης, δημιουργός του Διαβαλκανικού Ινστιτούτου για Εκπαιδευτική & Οικονομική Ανάπτυξη, στους συνεργάτες του οποίου συγκαταλέγονται η Chick-fil-A και το Winshape Foundation που ίδρυσε ο Samuel Truett Cathy.

 

meimaris

 

socialchamp