Πάρτε πίσω το ν/σ για την Παιδεία

που φέρνετε σε συνθήκες πανδημίας

οι φωνές πληθαίνουν, αλλά η κυβέρνηση δεν ακούει – η απόφαση ενός συνδικαλιστικου οργάνου και η άποψη μιας εκπαιδευτικού/πολιτικού στελέχους

 

 

 

 

 

Κατερίνη , 28/4/2020

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

ΠΑΡΤΕ ΤΩΡΑ ΠΙΣΩ ΤΟ ΑΝΤΙΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ

 

Συναδέλφισσες/οι,

Η κυβέρνηση της ΝΔ και το Υπουργείο Παιδείας έδωσαν στη δημοσιότητα το περιβόητο πολυνομοσχέδιο που αφορά όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης  με πρόθεση να το ψηφίσουν στις αρχές Μαΐου! Η κατάθεση του αντιεκπαιδευτικού νομοσχεδίου για την Παιδεία εν μέσω πανδημίας, αποτελεί μια πρωτοφανή πράξη πολιτικού αμοραλισμού της κυβέρνησης.

Μέσα στην κρίση με τα σχολεία κλειστά (πάγια τακτική κάθε ηγεσίας υπουργείου  – δεν ξεχνάμε το προσοντολόγιο Γαβρόγλου την περίοδο των Χριστουγέννων), με τις απαγορεύσεις – περιορισμούς κυκλοφορίας, την αναστολή πολιτικών και συνδικαλιστικών δικαιωμάτων σε πλήρη ισχύ, με τους εκπαιδευτικούς να αδυνατούν να πραγματοποιήσουν Γενικές Συνελεύσεις, το Υπουργείο Παιδείας αξιοποιεί αυτές τις συνθήκες ως ευκαιρία για να υλοποιήσει, σαν τον κλέφτη, τα αντιεκπαιδευτικά της σχέδια.

Με βάση τις ανακοινώσεις του Υπουργείου το πολυνομοσχέδιο, μεταξύ άλλων,  περιλαμβάνει:

  • Αξιολόγηση των σχολικών μονάδων, εσωτερική και εξωτερική, από το Σεπτέμβριο του 2020 και ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών από το Σεπτέμβριο του 2021. Δηλαδή, επαναφορά του επιθεωρητισμού με έμφαση στην κατηγοριοποίηση – ανταγωνισμό των σχολικών μονάδων και την ατομική αξιολόγηση – χειραγώγηση – κατηγοριοποίηση των εκπαιδευτικών.
  • Νέα προγράμματα σπουδών σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης και νέες θεματικές στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα σε νεοφιλελεύθερη κατεύθυνση (έμφαση στις δεξιότητες και όχι στη γνώση)
  • Αμφισβήτηση του παιδαγωγικού ρόλου του νηπιαγωγείου με την κατάτμηση του προγράμματος μέσω της εισαγωγής θεματικών ενοτήτων (Αγγλικά, Πληροφορική, Φυσική Αγωγή).
  • Αύξηση του αριθμού μαθητών ανά τμήμα.
  • Μετατροπή του Λυκείου και του Γυμνασίου σε εξεταστικό κέντρο και ένταση των ταξικών φραγμών, με την αύξηση του μέσου όρου προαγωγής – απόλυσης, με την αύξηση των εξεταζόμενων μαθημάτων, με την επαναφορά της Τράπεζας Θεμάτων στο Λύκειο. Παράλληλα, δίνεται έμφαση στο αυταρχικό σχολικό πλαίσιο (αποβολές, διαγωγή, κλπ.). Με δυο λόγια: Σχολείο για όποιον αντέχει οικονομικά, μορφωτικά, ψυχολογικά.
  • Μείωση του αριθμού των εισακτέων και των μετεγγραφών στα ΑΕΙ, ενώ ιδρύονται ξενόγλωσσα τμήματα με δίδακτρα κλπ.

Είναι απαράδεκτο τη στιγμή που ο εκπαιδευτικός κόσμος δίνει αγώνα να κρατήσει όρθιο το δημόσιο σχολείο, η κυβέρνηση με το νομοσχέδιο που κατέθεσε να επιχειρεί να κλείσει σχολεία, να μειώσει τμήματα, άρα να μην κάνει διορισμούς και προσλήψεις, να δημιουργήσει μια δεξαμενή υπεράριθμων εκπαιδευτικών για να μπορεί να καλύπτει κενά με μετακινήσεις εκπαιδευτικών όλων των ειδικοτήτων.

            Καταγγέλλουμε την Κυβέρνηση της ΝΔ που σε μια περίοδο που πρακτικά είναι αδύνατο να ακουστεί ο εκπαιδευτικός και κοινωνικός αντίλογος από εκπαιδευτικούς, μαθητές και γονείς η κυβέρνηση να φέρνει ένα τέτοιο νομοσχέδιο για την Παιδεία και την καλούμε να επανεξετάσει τη στάση της και να μην προχωρήσει στην ψήφιση του νομοσχεδίου

Καλούμε το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. να πάρει άμεσα απόφαση για κινητοποιήσεις και να κηρύξει απεργία-αποχή από κάθε αξιολογική διαδικασία.

Συνεχίζουμε με τις αποφάσεις των 77 εκπαιδευτικών σωματείων για Απεργία – Αποχή από κάθε διαδικασία  αξιολόγησης και αυτοαξιολόγησης.

Ο ΚΟΡΩΝΟΪΟΣ ΑΠΕΙΛΕΙ ΤΗΝ ΥΓΕΙΑ

Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΤΑ ΜΟΡΦΩΤΙΚΑ και ΕΡΓΑΣΙΑΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ

 

 

ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ.

 

 


ΠΙΣΩ  ΟΛΟΤΑΧΩΣ  ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Το νέο νομοσχέδιο για την Παιδεία μας γυρίζει στο παρελθόν

 της  Γνωσούλας Χαϊλατζίδου

 

   Και μόνο ο χρόνος και ο τρόπος εισαγωγής του νομοσχεδίου για την Παιδεία αρκεί να αποδείξει τις προθέσεις της κυβέρνησης Μητσοτάκη.

   Εν μέσω πανδημίας και με κλειστά σχολεία η κυβέρνηση φέρνει προς ψήφιση πολυνομοσχέδιο για την παιδεία, που κανένα από τα άρθρα του δε θα μπορούσε να χαρακτηριστεί επείγον και να δικαιολογεί  το επείγον της ψήφισης του. Αντίθετα σε αυτό υπάρχουν αλλαγές σε πολύ θετικές ρυθμίσεις της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, όπως η μείωση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα,  αλλά και ρυθμίσεις ζητημάτων, όπως οι εξετάσεις, η εισαγωγή στα πανεπιστήμια, η αξιολόγηση, ζητήματα  για τα οποία υπάρχει χρόνια αντιπαράθεση με μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς. Ζητήματα για τα οποία η εκπαιδευτική κοινότητα έδωσε πολλούς αγώνες με πολλές κυβερνήσεις, καταφέρνοντας να ανατρέψει τα σχέδιά τους για απόλυτο έλεγχο μαθητών και εκπαιδευτικών  και για την υποβάθμιση των δημόσιων σχολείων και της μόρφωσης.

Η κυβέρνηση στα καλοπληρωμένα τηλεοπτικά σποτάκια εκθειάζει τους εκπαιδευτικούς της δημόσιας εκπαίδευσης, υποκρινόμενη “το σεβασμό που δικαιούνται”. Την ίδια στιγμή αποκλείει και εκπαιδευτικούς και μαθητές από τον αναγκαίο δημοκρατικό διάλογο για πολύ σοβαρά ζητήματα που το συγκεκριμένο νομοσχέδιο φέρνει. Αποφεύγει το διάλογο και το δημόσιο έλεγχο, που -όπως διδαχθήκαμε και διδάσκουμε στους μαθητές μας- είναι οι θεμέλιοι λίθοι της δημοκρατίας μας.

Η κυβέρνηση Μητσοτάκη επιδεικνύει για ακόμη μία φορά παλαιοκομματισμό, αντιδημοκρατική λειτουργία και αυταρχισμό, μαζί με την ιδεοληψία της ενάντια στη δημόσια παιδεία.

Κάποιες από τις βασικές αλλαγές που το νομοσχέδιο φέρνει:

  1. Αυξάνει τον αριθμό μαθητών ανά τάξη στα νηπιαγωγεία και δημοτικά σχολεία από 22 σε 24 με δυνατότητα προσαύξησης στους 26.
  2. Σχολειοποιεί το νηπιαγωγείο με την εισαγωγή αγγλικών αρχικά, αλλάζοντας τη φύση του νηπιαγωγείου και της προσχολικής αγωγής πέρα και έξω από κάθε επιστημονική τεκμηρίωση και παιδαγωγικές αρχές.
  3. Αυξάνει τα εξεταζόμενα μαθήματα σε όλες τις τάξεις του γυμνασίου, μετατρέποντάς το σε ένα συνεχές εξεταστικό κέντρο. Αποκλείει τη χαρά της γνώσης και της δημιουργίας, δημιουργώντας με τον ανταγωνισμό και το άγχος πρόσθετα εμπόδια στα παιδιά.
  4. Επαναφέρει την τράπεζα θεμάτων όταν είναι σε όλους γνωστό πως στην πρώτη της εφαρμογή 6πλασιάστηκε το ποσοστό των μαθητών που παραπέμφθηκαν για επαναληπτικές εξετάσεις το Σεπτέμβριο.
  5. Βάζει ανώτατο όριο ηλικίας εγγραφής στα ΕΠΑΛ το 17ο έτος αποκλείοντας χιλιάδες από μια δημόσια επαγγελματική εκπαίδευση, όταν γνωρίζει πώς 1 στους 3 μαθητές είναι πάνω από 18 χρονών.
  6. Υπηρετώντας πιστά την εμμονική ιδεοληψία περί “αριστείας” επαναφέρει τα Πρότυπα σχολεία για τους λίγους και εκλεκτούς «καλούς μαθητές» με την  εισαγωγή σε αυτά να γίνεται με εξετάσεις.
  7. Επαναφέρει την αναγραφή της διαγωγής στα απολυτήρια, στιγματίζοντας τους εφήβους για όλη τους τη ζωή.
  8. Επαναφέρει την εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση με στόχους σαφείς τιμωρητικούς αλλά και κατηγοριοποίησης των σχολείων σε “καλά” και “κακά”.
  9. Τιμωρεί αναπληρωτές εκπαιδευτικούς με διετή αποκλεισμό σε περίπτωση μη αποδοχής του διορισμού, ανεξάρτητα από τα όποια προσωπικά ή οικογενειακά προβλήματα οδηγούν σε μια τέτοια απόφαση.

 

Το νομοσχέδιο Κεραμέως συνολικά διέπεται από αναχρονιστικές και νεοφιλελεύθερες ιδεοληψίες. Βάζει νέα εμπόδια στη μόρφωση, διογκώνει τους ταξικούς φραγμούς, στερεί τη δυνατότητα χιλιάδων παιδιών σε επαγγελματική εκπαίδευση με καλύτερες δυνατότητες στην αγορά εργασίας. 

 

Η κ. Κεραμέως φοβάται το διάλογο με την εκπαιδευτική κοινότητα, γιατί σε αυτόν θα αποκαλυφθεί η ένδεια των επιχειρημάτων της κυβέρνησης αλλά και η σαφής στόχευση υποβάθμισης της δημόσιας παιδείας. Επιχειρεί να περάσει από τη Βουλή το νομοσχέδιο όσο τα σχολεία είναι κλειστά, επειδή το αποτέλεσμα του νομοσχεδίου θα είναι σχολικές μονάδες να βάλουν λουκέτου και να μειωθούν οι θέσεις εργασίας των εκπαιδευτικών.

 

Εμείς που θέλουμε ένα σχολείο ανοιχτό σε όλα τα παιδιά είμαστε απέναντι σε αυτό το νομοσχέδιο.

Εμείς που θέλουμε τα σχολεία να είναι κοιτίδες της μόρφωσης, της δημιουργίας και της ελευθερίας είμαστε απέναντι σε αυτό το νομοσχέδιο.

Εμείς που θέλουμε να δουλεύουν όλο και περισσότεροι νέοι εκπαιδευτικοί, για το καλό των μαθητών και της κοινωνίας, είμαστε απέναντι σε αυτό το νομοσχέδιο.

Η κυβέρνηση της ΝΔ δε θέλει να ακουστεί η φωνή μας.

Εμείς όμως φωνάζουμε ένα δυνατό ΟΧΙ! Θα μας βρείτε απέναντι.

 

Χαϊλατζίδου Γνωσούλα
Δασκάλα, αναπληρώτρια αιρετός ΠΥΣΠΕ Πιερίας
Μέλος της ΚΕ του ΣΥΡΙΖΑ