Να το ξαναδείτε οπωσδήποτε, κε δήμαρχε

ΚΑΙ γιατί πληρώσαμε πολλά

ΚΑΙ γιατί η ηλεκτροκίνηση -έστω ως μελλοντική δυνατότητα και διέξοδος- είναι πολύ σημαντική

Γιατί ενώ ο δήμαρχος έχει ήδη αναθέσει σε εταιρεία την μελέτη εκπόνησης του Σχεδίου Φόρτισης Ηλεκτρικών Οχημάτων (ΣΦΗΟ) Δίου-Ολύμπου, επικοινωνεί με την εταιρεία και ζητάει μια … οικονομικότερη προσφορά “αποκλειστικά βάση τιμής”;

Γιατί για ένα τόσο σοβαρό θέμα, έχουμε οι δημότες μόνο έξι -6- μέρες να καταθέσουμε ηλεκτρονικά, παρατηρήσεις, προβλήματα, προτάσεις και βελτιώσεις;

Πόσο αντιστοιχεί η μελέτη στο κόστος που πληρώσαμε;

Για παράδειγμα, στην περίπτωση του Λιτοχώρου, η πρόταση της μελέτης είναι να δημιουργηθούν πέντε σημεία φόρτισης: στο Ανοικτό δημοτικό parking δίπλα στην κεντρική πλατεία, στην οδό Αγίου Νικολάου, κοντά στο Ναυτικό Μουσείο και σε υποσταθμό της ΔΕΗ και στο πάρκινγκ της Αγίου Νικολάου που είναι μπροστά από την Λέσχη Αξιωματικών. Το τελευταίο είναι μια λογική πρόταση γιατί υπάρχει αρκετός χώρος και είναι στην είσοδο του Λιτοχώρου και στην μία από τις δύο διόδους για τον Όλυμπο. Η άλλη θέση, στην μέση της Αγίου Νικολάου είναι εμφανώς προβληματική και λόγω του συνωστισμού που δημιουργούν οι ανάγκες για στάθμευση και στάση πάρα πολλών αυτοκινήτων, όπως και αυτές στο κεντρικό πάρκινγκ. Και εκεί ο χώρος είναι μικρός για τις ήδη τεράστιες ανάγκες και προϋποθέτει είσοδο των ηλεκτροκίνητων στον ιστό της πόλης και σ’ ένα σημείο με πολλά κυκλοφορικά προβλήματα. Εξετάστηκε το ενδεχόμενο τα δύο αυτά σημεία να μην τοποθετηθούν εκεί που προτείνει η μελέτη, αλλά στο πάρκινγκ του “Πύρρος Δήμας” που και χώρος υπάρχει και μπορεί και να επεκταθεί και καλύπτει όσους φτάσουν στο Λιτόχωρο από την άλλη, την βόρεια δίοδο που καλύπτει την εθνική οδό και την επαρχιακή από Κατερίνη και Δίον; Και μάλιστα χωρίς να επιβαρύνουν την κυκλοφορία μέσα στο Λιτόχωρο…

Πιθανώς, παρόμοιες ή και σημαντικότερες παρατηρήσεις μπορεί να προκύψουν και για τα σημεία που προτείνονται στα άλλα σημεία φόρτισης στο Δήμο μας.

Μήπως πρέπει και να απαντηθούν οι απορίες και να ξαναδούμε το θέμα συνολικά; Και να απαιτήσουμε την αξία των χρημάτων μας ή να “αδειάσουμε” επιτέλους έναν μελετητή που δεν μελετά ανάλογα των όσων εισπράττει;;;

Όσον αφορά το ερωτηματολόγιο… είναι εμφανές ότι δημιουργήθηκε “στο πόδι” και -άνευ της αναλόγου σοβαρότητας- σε ένα ημίωρο. Σε πολλές περιπτώσεις, επιβάλλει επιλογή δεδομένων απαντήσεων, χωρίς την δυνατότητα μίας -έστω- γενικής εναλλακτικής (Κάτι Άλλο) και δεν αποτυπώνει την πραγματική κατάσταση.

Ένα μικρό παράδειγμα:

 

 

 

θα πρέπει να διαλέξουμε ΑΝΑΓΚΑΣΤΙΚΑ αν θέλουμε γρήγορη και ακριβότερη φόρτιση ή φτηνότερη και αργή ή φορτιστές σε σημεία αναφοράς (πχ το τάδε αξιοθέατο να “διακοσμηθεί” με έναν ή και περισσότερους φορτιστές). Όσο δε για την ασφάλεια της φόρτισης… μπορεί και να μην ενδιαφέρει κάποιους… και επίσης πιθανώς θα μας απασχολήσει αν η πλειοψηφία την αναδείξει σε απαραίτητη παράμετρο;;;
Σε μια άλλη ερώτηση, το ερωτηματολόγιο αποκλείει την πιθανότητα, στο άμεσο μέλλον να υπάρξουν δημότες που θέλουν και θα επιλέξουν να αποκτήσουν και ηλεκτρικό δίτροχο και ηλεκτρικό αυτοκίνητο ΙΧ και ηλεκτροκίνητο ταξί…

Η δε τόση βιασύνη, τοπικά και κεντρικά …ενώ στο Δήμο μας δεν υπάρχουν σήμερα ούτε δέκα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Αυτά.

 

 

Διαβούλευση στο πλαίσιο εκπόνησης του Σχεδίου Φόρτισης Ηλεκτρικών Οχημάτων (ΣΦΗΟ) Δίου-Ολύμπου

 

 

shm fort ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ-ΥΠΟΒΟΛΗΣ-ΠΡΟΣΦΟΡΩΝ-30-07-2021