Οι δύο προτάσεις…

η εξής ΜΙΑ

…και πάνε κι οι γραμμές μέσα στον Πλαταμώνα – τώρα θα κάνουμε εναέριο τραμ και για ενθύμιο θα ‘χουμε τις ράγες που απέμειναν

 

 

 

 

Μετά τον χαρακτηρισμό -από την ΓΑΙΟΣΕ- του τμήματος Ν. Πόροι-Πλαταμώνας της παλιάς σιδηροδρομικής γραμμής του ΟΣΕ, ως ανενεργής και την κατάργηση του τμήματος αυτού από το αρμόδιο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, ο Δήμος μας ζήτησε να του εκχωρηθεί το τμήμα από την οδό Παντελεήμονος ως το σταθμό Νέων Πόρων.

Η ΓΑΙΟΣΕ απάντησε ότι “προκειμένου να προβούμε (ΓΑΙΟΣΕ και Δήμος) στο επόμενο βήμα κατά το οποίο θα δομήσουμε από κοινού το σχήμα της συνεργασίας μας”, θα ήθελε να του υποβάλλουμε “την τεχνική ανάλυση της πρότασης μελέτης μας”.

 

 

Τούτων δοθέντων, η διοίκηση του Δήμου μας έφερε το θέμα στο Δημοτικό Συμβούλιο και πρότεινε δύο προοπτικές για το συγκεκριμένο κομμάτι της γραμμής. “Τεχνική ανάλυση της πρότασης μελέτης μας” δεν έφερε προς συζήτηση και έγκριση και αρκέστηκε να περιγράψει λακωνικά στην εισήγησή του, δύο εναλλακτικές: 1. οι ράγες μένουν και ο χώρος γύρω τους διαμορφώνεται σε χρήσιμος για όλους και 2. οι ράγες φεύγουν, ο χώρος γύρω τους χρησιμοποιείται για το κοινό καλό και η βάση της γραμμής παραμένει -μαζί με την υποδομή της, γεφυράκια, κτλ) για να μετατραπεί σε δρόμο που θα χρησιμεύει ως λύση ανάγκης όταν ο Πλαταμώνας πλημμυρίζει. Μια τρίτη πρόταση για διαβούλευση -της Κουρίτα- απαντήθηκε πριν καν την ψηφφορία, όταν ο δήμαρχος διαβεβαίωσε ότι η διοίκηση και οι οπαδοί της προσέρχονται χωρίς προειλημμένη απόφαση για το μέλλον της γραμμής μέσα στον Πλαταμώνα, ότι δεν έγινε διαβούλευση με τους κατοίκους και τους ενδιαφερόμενους, αλλά η δημαρχία συζήτησε το θέμα με …κάποιους δημότες, ενώ ο ντετέκτιβ της διοίκησης προσπάθησε να περιγράψει την εισήγηση και ως τεχνική ανάλυση της πρότασης μελέτης… Το κατά πόσο η διοίκηση του Δήμου μας ΔΕΝ είχε προαποφασίσει την επιλογή της για το συγκεκριμένο θέμα, φαίνεται κι από μια λεπτομέρεια στο κείμενο της εισήγησή της…

 

 

Το αποτέλεσμα της συζήτησης και η ψηφοφορία δικαίωσε την Κουρίτα της “Λαϊκής Συσπείρωσης” που προέβλεψε ότι η διοίκηση είναι υπέρ της Πρότασης 2 και έτσι οι ράγες από σταθμό Νέων Πόρων ως οδό Παντελεήμονος είναι πια παρελθόν, όπως και τα όνειρα πολλών για τραμ και διάφορα άλλα αναπτυξιακά και νοσταλγικά. Έτσι, μια πονεμένη ιστορία 20 χρόνων ολοκληρώθηκε με τον πιο ταιριαστό τρόπο και χωρίς πολλά-πολλά. Μένει τώρα να μας εξηγήσει κάποιος γιατί δόθηκαν τόσα λεφτά -που δόθηκαν- σε μια 12ετία για μελέτες που αφορούσαν ακριβώς αυτό το θέμα και αγνοήθηκαν ενώ υπήρχε ανάγκη υποβολής τεχνικής ανάλυσης της πρότασης μελέτης προς την ΓΑΙΟΣΕ. Αλλά αυτά μάλλον τα συζήτησαν -μ’ αυτούς που έπρεπε- ο δήμαρχος και η βουλευτής κα Μάνη-Παπαδημητρίου… η οποία κάπου πρέπει να είδε και να επιβεβαίωσε κι αυτό που δημοσίευσε: “…σε συνεννόηση πάντα με την τοπική κοινωνία και τις υπηρεσίες της ΓΑΙΟΣΕ…”

 

 

6-ΓΡΑΜΜΕΣ

 

Τετάρτη, 30 Μαρτίου 2022

Άννα Μάνη – Παπαδημητρίου:

Παλιά σιδηροδρομική γραμμή Πλαταμώνα

 

«Χαίρομαι που συμβάλλω στην επίλυση ενός σοβαρού ζητήματος, που για χρόνια ταλανίζει τους κατοίκους του Πλαταμώνα, ενός διαχρονικού και δίκαιου αιτήματος των κατοίκων της περιοχής, το οποίο υποστηρίζοντας τη σχετική πρωτοβουλία του Δημάρχου Δίου – Ολύμπου, κ. Βαγγέλη Γερολιόλου, μετέφερα κι εγώ επανειλημμένα στις αρμόδιες αρχές.

Το πρώτο βήμα έγινε πριν από μήνες, με τον αποχαρακτηρισμό από γραμμή σε αναστολή σε γραμμή κατηργημένου δικτύου, και ευχαριστώ θερμά τις αρμόδιες υπηρεσίες που έκαναν δεκτό το σχετικό αίτημα του Δήμου.

Μετά δε, την πρόσφατη συνάντηση με τη Διοίκηση της ΓΑΙΟΣΕ που πραγματοποιήσαμε με το Δήμαρχο Δίου – Ολύμπου, κ. Βαγγέλη Γερολιόλο, θα ακολουθήσουν ενέργειες από το Δήμο, σε συνεννόηση πάντα με την τοπική κοινωνία και τις υπηρεσίες της ΓΑΙΟΣΕ, όπως η σύνταξη και η υποβολή της σχετικής μελέτης, ώστε να παραχωρηθεί κατά χρήση μέρος της κατηργημένης γραμμής.

Είναι βέβαιο, ότι το αποτέλεσμα που θα προκύψει μετά τη χρονοβόρα και εξονυχιστική διαδικασία και τη μεγάλη προσπάθεια της Διοίκησης του Δήμου Δίου – Ολύμπου, προσπάθεια την οποία προσωπικά στηρίζω κι εγώ με σειρά ενεργειών, θα αποβεί προς όφελος της τοπικής κοινότητας και θα αναδείξει με τον καλύτερο τρόπο έναν από τους πιο δημοφιλείς προορισμούς, τον Πλαταμώνα, προς όφελος φυσικά και όλης της Πιερίας».