Κι αν βγάλετε άκρη…

πείτε το και σε μας

την ευθύνη για το έργο είχε και έχει το Δημόσιο – η “Αιγαίου” το κατασκευάζει – τι πρόβλημα έχουν οι γέφυρες και πότε διαπιστώθηκε; – αν ανησυχούμε για τον τουρισμό μας… πόσο πρέπει να ανησυχούμε για τις γέφυρες?

 

 

Χθες, στις 15.22 ο Σάββας Χιονίδης ανακοινώνει απ’ το Fb:

 

 

Στις 15.27, η Άννα Μάνη-Παπαδημητρίου ανακοινώνει με δελτίο Τύπου τα παρακάτω:

Τρίτη, 28 Ιουνίου 2022

 Άννα Μάνη – Παπαδημητρίου:
ΔΙΑΚΟΠΗ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΣΤΗΝ ΕΘΝΙΚΗ ΟΔΟ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΟΧΗ ΤΟΥ ΜΑΚΡΥΓΙΑΛΟΥ

Μετά την τελευταία επικοινωνία που είχε η κυρία Μάνη με την ηγεσία του Υπουργείου, σε συνέχεια της από καιρού επικοινωνίας, ενημερώθηκε σήμερα ότι θα γίνει διακοπή εργασιών έως τις 30 Σεπτεμβρίου στην περιοχή του Μακρυγιάλου.

 

Εννιά -9- λεπτά της ώρας αργότερα (15.36), επανέρχεται με την στο ορθό επανάληψη της ανακοίνωσης-προσθήκη συγχαρητηρίων:

Τρίτη, 28 Ιουνίου 2022

Άννα Μάνη – Παπαδημητρίου:
ΔΙΑΚΟΠΗ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΣΤΗΝ ΕΘΝΙΚΗ ΟΔΟ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΟΧΗ ΤΟΥ ΜΑΚΡΥΓΙΑΛΟΥ

Μετά την τελευταία επικοινωνία που είχε η κυρία Μάνη με την ηγεσία του Υπουργείου, σε συνέχεια της από καιρού επικοινωνίας, ενημερώθηκε σήμερα ότι θα διακοπούν οι εργασίες στην Εθνική οδό στο ύψος του Μακρυγιάλου μέχρι τις 30 Σεπτεμβρίου.

«Ευχαριστώ θερμά τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστα Καραμανλή και τον Υφυπουργό Υποδομών και Μεταφορών κ. Γιώργο Καραγιάννη για την ιδιαίτερη ευαισθησία που έδειξαν για το πρόβλημα που αντιμετώπιζε η περιοχή».

εν τω μεταξύ, στις 15.24 (Jun 28 3:24 PM), φτάνει στην Ε τ Ο η απάντηση του Γραφείου Τύπου της “Αιγαίου”, από την οποία η Εφημερίδα είχε ζητήσει την άποψή της για τα παράπονα και τα προβλήματα στην κίνηση στην εθνική, στο ζωτικό για την Πιερία τμήμα προς και από την Θεσσαλονίκη. Η απάντηση της “Αιγαίου” επιβεβαιώνει αυτό που πλαγίως θέλουν να μας πούνε και οι βουλευτές Πιερίας της ΝΔ, αλλά ευθέως ΔΕΝ το λένε:

  • τα έργα είναι του ελληνικού Δημοσίου που ανατέθηκαν στην “Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου” και αφορούν το ζωτικό και κρίσιμο για την ασφάλεια των πάντων πρόβλημα της ενίσχυσης των γεφυρών της εθνικής οδού, στην περιοχή μας. Το χρονοδιάγραμμα των έργων ξεπερνά τον ένα χρόνο και η ευθύνη να αναβληθεί οτιδήποτε σχετικό είναι μόνο του ελληνικού Δημοσίου, ήτοι των αρμοδίων Υπουργείων που ενημέρωσαν χθες -μέσω των τριών βουλευτών Πιερίας της ΝΔ…ότι τελικά αναβάλλονται οι -κρίσιμες και ζωτικές για την ασφάλεια των πάντων- εργασίες ενίσχυσης των υπαρκτών γεφυρών (για το θέμα υπήρξε και προηγούμενη, πρόσφατη ανακοίνωση της “Αιγαίου”, όταν πρωτοεμφανίστηκαν τα παράπονα και οι καταγγελίες) και
  • είναι αναπόφευκτη η εκτέλεση εργασιών και κατά την θερινή περίοδο.

Διαβάστε την απάντηση:

 

Καλησπέρα σας κύριε Τσίρο,

Τα έργα αναβάθμισης κι ενίσχυσης Γεφυρών που πραγματοποιούνται στην Πιερία, είναι έργα του Ελληνικού Δημοσίου, τα οποία κι έχουν ανατεθεί προς υλοποίηση από το Ελληνικό Δημόσιο στην Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου. Οι εργασίες αυτές αφορούν στην δομική ενίσχυση ή ανακατασκευή υφιστάμενων Γεφυρών, οι οποίες αποδεδειγμένα χρήζουν σχετικής επέμβασης, προκειμένου να μπορούν να επιτελέσουν ασφαλώς τον σκοπό για τον οποίο κατασκευάστηκαν.

Κατανοούμε απόλυτα τα παράπονα των οδηγών που κινούνται στον αυτοκινητόδρομο λόγω των έργων αυτών. Ωστόσο, λόγω της φύσης των εργασιών (εκτεταμένες ενισχύσεις και ανακατασκευές πχ Αλιάκμονας, Κατερίνη κλπ) η διάρκειά τους σε πολλές περιπτώσεις είναι υπερδωδεκάμηνη, οπότε είναι αναπόφευκτη η εκτέλεση εργασιών και κατά την θερινή περίοδο.

Στην παρούσα φάση εξέλιξης των Έργων, δεν υπάρχει η δυνατότητα βελτίωσης της κυκλοφοριακής λειτουργίας στην περιοχή εργασιών, παρά μόνον σε περίπτωση αναβολής των Έργων – απόφαση που ανήκει στο αρμόδιο Υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών. Σε περίπτωση οποιασδήποτε αλλαγής στον προγραμματισμό ή την εκτέλεσή τους θα υπάρξουν βεβαίως και οι σχετικές ανακοινώσεις.

Ευχαριστώ.

Με εκτίμηση,
Γρηγόρης Λιογγαρίδης
υπεύθυνος Επικοινωνίας & Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης
στην Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου Α.Ε.

 

Στις 17.21, ο τρίτος βουλευτής ΠΙερίας της ΝΔ, Φώντας Μπαραλιάκος, στέλνει κι αυτός δελτίο Τύπου, για τις καθοριστικές παρεμβάσεις του που ξεπερνούν τα …τηλεφωνικά αιτήματα και φτάνουν στο επίπεδο “επιστολικού κείμενου”. Φυσικά, η αντίδραση του αρμόδιου υπουργού ήταν -κατά τον κο Μπαραλιάκο-… άμεση και τον ευχαριστεί και για την αντίδραση και για την “άμεση”.

 

Διακοπή εργασιών στην Εθνική Οδό έως 30/9
Καθοριστικές οι παρεμβάσεις Μπαραλιάκου

Για την διακοπή των εργασιών επί του εθνικού οδικού άξονα μέχρι 30/9, ώστε να διεξάγεται απρόσκοπτα η διέλευση οχημάτων προς τους τουριστικούς προορισμούς της Πιερίας, ενημερώθηκε ο Βουλευτής Πιερίας κ. Φώντας Μπαραλιάκος, μετά από τηλεφωνική του επικοινωνία με την ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.

Η θετική αυτή εξέλιξη έρχεται ως απόρροια του επιστολικού κείμενου του βουλευτή Πιερίας από τις 14/6, που κοινοποιήθηκε και στον Υπουργό Μεταφορών και Υποδομών κ. Κ.Καραμανλή, με το οποίο ο κ. Μπαραλιάκος αιτούνταν την άμεση εύρεση βέλτιστης δυνατής λύσης, ώστε ναδιεξάγεται απρόσκοπτα η διέλευση οχημάτων τους καλοκαιρινούς μήνες στην Εθνική Οδό προς τους τουριστικούς προορισμούς της Πιερίας.

Ακολούθησε συνάντηση με τον Γενικό Διευθυντή Συγκοινωνιακών Υποδομών του Υπ. Υποδομών και Μεταφορών κ. Γ. Καρνέση την προηγούμενη Τετάρτη, ενώ ο Βουλευτής Πιερίας επανήλθε με νέα  τηλεφωνική επικοινωνία του με τον Υπουργό Κ.Καραμανλή, χθες Δευτέρα, τονίζοντάς του την αναγκαιότητα της άρσης των κυκλοφοριακών μέτρων, για να έρθει το επιθυμητό αποτέλεσμα για όλους Πιεριείς.

Ο κ. Μπαραλιάκος ευχαρίστησε τον Υπουργό Κ.Καραμανλή και τον Υφυπουργό Γ.Καραγιάννη για την άμεση ανταπόκριση στο δίκαιο αίτημα όλων των Πιεριέων.

 

Στις 20.01, ανακοίνωσή της για το φλέγον θέμα δημοσίευε και η Τ.Ε Πιερίας του ΚΚΕ, καλώντας το λαό να παλέψει. Η ανακοίνωση κατέγραφε και τα πιο πρόσφατα κρούσματα καθυστερήσεων.

 

Μεγάλη ταλαιπωρία βιώνουν κάθε Σαββατοκύριακο εκατοντάδες οδηγοί και επιβάτες στο τμήμα Θεσσαλονίκης–Κατερίνης της Εθνικής Οδού Αθήνας–Θεσσαλονίκης στις ουρές χιλιομέτρων που σχηματίζονται λόγω έργων, οι οποίες έχουν διπλασιάσει τον χρόνο που διαρκεί η διαδρομή Θεσσαλονίκης–Κατερίνης.

Τις πρωινές και τις μεσημεριανές ώρες της Κυριακής για ακόμη μία φορά σημειώθηκε μποτιλιάρισμα χιλιομέτρων στην εθνική οδό, στη κατεύθυνση προς Κατερίνη στο ύψος του Κίτρους Πιερίας, μετά τον σταθμό διοδίων Αιγινίου, καθώς λόγω έργων σε αερογέφυρες η κίνηση έχει περιοριστεί για μήνες σε μία από τις 3 λωρίδες κυκλοφορίας της εθνικής οδού.

Αντίστοιχη κατάσταση διαμορφώθηκε και το βράδυ στο ίδιο σημείο, αυτή τη φορά στη κατεύθυνση προς Θεσσαλονίκη που διήρκησε μέχρι τουλάχιστον τα μεσάνυχτα.

Τα πλέον συχνά μποτιλιαρίσματα στην ΠΑΘΕ δημιουργούν μεγάλη ταλαιπωρία τόσο σε εκδρομείς το Σαββατοκύριακο, όσο και σε εργαζόμενους οδηγούς και επαγγελματίες καθώς το τμήμα αυτό της εθνικής οδού οδηγεί προς την κεντρική Λαχανοαγορά Θεσσαλονίκης, τις εμπορικές πύλες του ΟΛΘ αλλά και την Βιομηχανική Περιοχή της Σίνδου.

Καλούμε το λαό να παλέψει και να διεκδικήσει οδικά δίκτυα που θα του παρέχουν ασφαλή μετακίνηση προς όλους τους προορισμούς. Να παλέψει ενάντια στη λογική κόστους-οφέλους, με την οποία λειτουργούν οι αυτοκινητόδρομοι και καθιστούν τη μετακίνηση πανάκριβη πολυτέλεια. Αυτό προϋποθέτει αγώνα ενάντια στους μονοπωλιακούς ομίλους, αγώνας για ένα σύστημα που στο επίκεντρό του θα βάζει την ικανοποίηση των σύγχρονων λαϊκών αναγκών.

 

 

Στις 20.38, η Ένωση Ξενοδόχων Πιερίας δημοσιοποιεί την επιστολή που έστειλε την προηγούμενη μέρα (27.6.2022), στην ¨Αιγαίου”, την οποία ταυτόχρονα κοινοποίησε στον αρμόδιο υπουργό, τους βουλευτές Πιερίας, την αντιπεριφερειάρχη και τους δημάρχους του νομού. Η επιστολή ολοκληρώνεται με την προειδοποίηση περί “παντός νόμιμου δικαιώματός μας” και την έκκληση να ομαλοποιηθούν άμεσα οι κυκλοφοριακές συνθήκες στην Πιερία. Εσφαλμένα, η ΕΞΕΠ περιγράφει την “Αιγαίου” ως “παραχωρησιούχο”, ενώ η “Αιγαίου” είναι ανάδοχος έργου, με ανάθεση -ως  παραχωρησιούχου- του ελληνικού Δημοσίου.

 

ΚΑΤΕΡΙΝΗ 27.06.2022

ΠΡΟΣ: Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου

Κοινοποίηση:  Υπουργό Υποδομών και Δικτύων κ. Καραμανλή Α.

Βουλευτή Πιερίας κ.  Μάνη – Παπαδημητρίου Α.,
Βουλευτή Πιερίας κ. Μπαραλιάκο Ξ.
Βουλεύτρια Πιερίας κ. ΣκούφαΕ.
Βουλευτή Πιερίας κ. Χιονίδη Σ.
Αντιπεριφερειάρχη Πιερίας κ. Μαυρίδου Σ.
Δήμαρχο Κατερίνης κ.Κουκοδήμο Κ.
Δήμαρχο Δίου Ολύμπου κ. Γερολιόλιο Ε.
Δήμαρχο ΠύδναςΚολινδρού κ. Μανώλα Α.

Θέμα: Έργα συντήρησης της «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου» στην Πιερία

Κύριοι

Αντιλαμβανόμενοι  τον ρόλο σας ως παραχωρησιούχου εταιρείας καθώς και τις αρμοδιότητες και υποχρεώσεις που απορρέουν από την σύμβαση, θέλουμε να σας απευθύνουμε τα παρακάτω αγωνιώδη ερωτήματα:

  1. Πότε επιτέλους θα ολοκληρωθούν οι «εργασίες» που εκτελούνται στην Πιερία μετατρέποντας έναν άνετο και ασφαλή ευρωπαϊκό αυτοκινητόδρομο σε δρόμο με ΜΙΑ λωρίδα κυκλοφορίας ταλαιπωρώντας και αποτρέποντας τους επισκέπτες της περιοχής μας με αποτέλεσμα την ολοκλήρωση της οικονομικής μας καταστροφής? Εδώ και τόσο καιρό το μόνο που παρατηρούμε είναι οι γνωστές «κορίνες» χωρίς να εκτελείται κανένα σοβαρό έργο συντήρησης.
  2. Πότε θα δοθεί επιτέλους ξανά σε χρήση η είσοδος και η έξοδος της Κατερίνης που έχετε κλείσει εδώ και μήνες χωρίς προφανή λόγο και χωρίς καμία εργασία να εκτελείται?
  3. Πότε επιτέλους θα διαβουλευτείτε με την τοπική κοινωνία ακούγοντας την αγωνία της και προγραμματίζοντας τις εργασίες σας όχι τον Ιούλιο και τον Αύγουστο αλλά τους υπόλοιπους μήνες, διότι με αυτές τις ενέργειες και παραλείψεις σας οδεύουμε σε μία τρίτη κατά σειρά καταστροφική χρονιά για τον Τουρισμό μας και την τοπική μας οικονομία?

Η ταλαιπωρία επισκεπτών, διερχομένων και κατοίκων στην Βόρεια, Κεντρική και Νότια Πιερία είναι απίστευτη και η υπομονή και η αντοχή όλων μας έχει εδώ και καιρό ξεπεράσει κάθε όριο. Κυκλοφορούν βίντεο στο διαδίκτυο με την απίστευτη ταλαιπωρία που υπέστησαν οι ερχόμενοι στην Πιερία αυτό το Σαββατοκύριακο https://www.youtube.com/watch?v=ha-KgYw5Yh4. Συμβαίνει οπουδήποτε αλλού στην Ελλάδα αυτή η ταλαιπωρία? Μακάρι για όλους μας να πρόκειται για fakenews, δυστυχώς όμως υπάρχουν αδιάψευστες μαρτυρίες για πολύωρη ταλαιπωρία των ταξιδιωτών στην περιοχή μας.

Επιφυλασσόμενοι παντός νόμιμου δικαιώματός μας, σας καλούμε άμεσα να ομαλοποιήσετε τις κυκλοφοριακές συνθήκες στην Πιερία.

 

 

Τα έργα σταμάτησαν ως τις 30.9.2022.

Το ότι αφορούσαν και αφορούν θέματα ζωτικής ασφάλειας όλων μας (και μάλιστα όταν κινούμαστε -με υψηλότατες ταχύτητες σε αυτοκινητόδρομο), επαναβεβαιώθηκε πλήρως, εγγράφως και αδιαμφισβήτητα. Ένα μένει να διαπιστωθεί και πιθανώς να επαναβεβαιωθεί κι αυτό, κυρίως από τους τρεις βουλευτές του νομού μας που έφεραν το χαρμόσυνο νέο -ως έχοντες τέλειες σχέσεις με την κυβέρνηση και τον αρμόδιο υπουργό- και δι ενεργειών τους εξασφάλισαν την αναστολή-: τα έργα αυτά αφορούν γέφυρες των οποίων η επικινδυνότητα και η άμεση ανάγκη ενίσχυσής τους προέκυψε πριν καν την σύναψη σχέσεων μεταξύ ελληνικού Δημοσίου και “Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου”; αποτυπώθηκε στην τότε σύμβαση παραχώρησης του μεν στην δε; ήταν συμβατική υποχρέωση του ελληνικού Δημοσίου να ολοκληρώσει τα έργα αυτά ΠΡΙΝ ο αυτοκινητόδρομος παραχωρηθεί και ξεκινήσει η εταιρεία τα έργα κατασκευής του νέου αυτοκινητόδρομου; πως και γιατί δημιουργήθηκε ένας νέος αυτοκινητόδρομος, με κονδύλια που δεν τσιγκουνεύτηκε κανείς και δημιούργησαν θαυμαστά, γιγάντια έργα όπως τα πολλά τούνελ και ταυτόχρονα η χάραξη παρέμεινε στα ίδια σημεία εκεί που υπήρχαν παλιές ήδη επικίνδυνες γέφυρες που ακόμα και σήμερα ΔΕΝ έχουν ενισχυθεί και η ενίσχυσή τους αναβάλλεται για να ολοκληρωθεί -τώρα πια- σίγουρα πολύ μετά τις 30.9.2022; ΑΝ τελικά ενδιαφερθούν, η υπεργέφυρα της Λεπτοκαρυάς είναι εκεί και παραμένει δείγμα και μπούσουλας.

Όσοι βγάλουν άκρη… να το πούνε και σε μας (να χαρούμε και να μην ανησυχούμε ταξιδεύοντας στην εθνική/”Αιγαίου”/αυτοκινητόδρομο, σύγχρονο και ακριβό με επικίνδυνες γέφυρες.-