Η απάντηση Μητσοτάκη

και οι αντιδράσεις που δημιούργησε

δεν βρήκε στήριξη από κανένα κόμμα – ακόμη και η “Ελληνική Λύση” ζήτησε εκλογές…

 

 

 

 

 

Η απάντηση του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη για το σκάνδαλο των παρακολουθήσεων, απ’ ευθείας από το Μέγαρο Μαξίμου.

 

 

 

 

 

 

Γραπτή δήλωση Νίκου Ανδρουλάκη, Προέδρου ΠΑΣΟΚ–Κινήματος Αλλαγής

 

Με την σημερινή του δήλωση ο Πρωθυπουργός εμφανίστηκε και πάλι άμοιρος ευθυνών υιοθετώντας το αφήγημα ενός «νόμιμου λάθους» για να δικαιολογήσει μια αξιόποινη πράξη και την ευθεία παραβίαση της συνταγματικής πρόνοιας για το βουλευτικό απόρρητο.

Επιδίωξε, δε, απροκάλυπτα να καθοδηγήσει τις εξελίξεις.

Ήταν εμφανής η αγωνία του κ. Μητσοτάκη να βρεθεί στο απυρόβλητο ο τέως Διοικητής της ΕΥΠ ενώ απέδωσε την αντικειμενική πολιτική ευθύνη στον γενικό γραμματέα του Πρωθυπουργού, Γρηγόρη Δημητριάδη, υποβαθμίζοντας την στο επίπεδο της αμέλειας.

Αφού στη Δημοκρατία δεν επιτρέπονται σκιές, ποια σκιά φωτίσατε, κύριε Μητσοτάκη;

Τη σκιά του Predator που ούτε καν αναφέρατε;

Ο Πρωθυπουργός απέφυγε μεθοδικά να δώσει εξηγήσεις για τον παρακρατικό βραχίονα, που είχε στηθεί. 

Το κατασκοπευτικό «υπερόπλο» Predator επιχειρήθηκε να παγιδεύσει το κινητό μου τηλέφωνο ενώ λίγες μέρες πριν είχα τεθεί σε καθεστώς παρακολούθησης από την ΕΥΠ.

Και αν δεν υπήρχε η επίσημη έκθεση της ειδικής υπηρεσίας του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, δεν θα μαθαίναμε τίποτα για αυτές τις σκοτεινές πρακτικές.

Τα παραμύθια χωρίς κινεζικό δράκο περί εμπλοκής της Αρμενίας και της Ουκρανίας στην παρακολούθηση μου, σας το απάντησαν οι πρεσβείες τους με τον πιο επίσημο και εξευτελιστικό για σας τρόπο.

Κύριε Μητσοτάκη, ζητώ να ανακοινωθεί άμεσα ο λόγος παρακολούθησης μου από την ΕΥΠ, την οποία μάλιστα χαρακτηρίζετε με περίσσιο θράσος νόμιμη κατά παράβαση του απορρήτου των επικοινωνιών μου ως ευρωβουλευτή και υποψήφιου Προέδρου του ΠΑΣΟΚ-Κίνημα Αλλαγής.

Δεν θα δεχτώ καμία συγκάλυψη. Δεν θα επιτρέψω να ευτελίσει ο κ. Μητσοτάκης μια υπόθεση κομβική για τη διάκριση των εξουσιών στη χώρα μας.

Δεν είναι ένα προσωπικό ζήτημα όπως έχω πει πολλές φορές. Είναι ζήτημα Δημοκρατίας. Είναι η αγωνία κάθε πολίτη να ζει και να μεγαλώνει τα παιδιά του σε περιβάλλον δικαιοσύνης και απόλυτου σεβασμού των δικαιωμάτων του ανθρώπου.

Θα συνεχίσω τον αγώνα προκειμένου η Δικαιοσύνη, η ελληνική Βουλή και οι ευρωπαϊκοί θεσμοί να φέρουν στο φως όλη την αλήθεια.

Ο Πρωθυπουργός σήμερα προσπάθησε να κερδίσει χρόνο. Όμως ο χρόνος μετρά πια αντίστροφα για αυτόν. Σύντομα θα βρεθεί αντιμέτωπος με την αλήθεια.

Καλώ κάθε Ελληνίδα και κάθε Έλληνα, κάθε δημοκράτη, να υπερασπιστούμε την εύρυθμη λειτουργία του πολιτεύματος απέναντι σε αυτούς, που έκαναν τις συνταγματικές ελευθερίες κουρελόχαρτο εκθέτοντας διεθνώς τη χώρα μας.

 

Αθήνα, 8 Αυγούστου 2022

Δήλωση του Υφυπουργού παρά τω Πρωθυπουργώ και Κυβερνητικού Εκπροσώπου, Γιάννη Οικονόμου, απάντηση στη δήλωση του Προέδρου του ΠΑΣΟΚ – Κίνημα Αλλαγής:

«Από την πρώτη στιγμή που ο Πρωθυπουργός ενημερώθηκε για τη νόμιμη επισύνδεση στο τηλέφωνο του κ. Ανδρουλάκη, η Κυβέρνηση επεδίωξε να ενημερώσει τον Πρόεδρο του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ, κάτι που αυτός επίμονα αρνείται.

Εκτός από την Εξεταστική και την Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας, που επίσης θα ασχοληθούν με το ζήτημα, ο κ. Ανδρουλάκης μπορεί πάντοτε να απευθυνθεί και να λάβει απαντήσεις, με τον δέοντα θεσμικό τρόπο, από τις αρμόδιες αρχές. Επίμονα αρνείται και αυτή την επιλογή.

Η επισύνδεση στο τηλέφωνο του κ. Ανδρουλάκη πολιτικά είναι κάτι το οποίο δεν θα έπρεπε να έχει συμβεί, η νομιμότητα της όμως δεν αμφισβητείται. Αν ο κ. Ανδρουλάκης και όλοι όσοι προσποιούνται ότι αμφιβάλλουν για τη νομιμότητα, θέλουν να βεβαιωθούν για αυτό, δεν έχουν παρά να ανατρέξουν στο νόμο 2225/1994. Εκεί θα βρουν όλα τα σχετικά με τις νόμιμες επισυνδέσεις για λόγους εθνικής ασφάλειας που δεν εξαιρούν κανέναν υποκείμενο από το πεδίο εφαρμογής. Θα βρουν, επίσης, τις υπογραφές όλων όσων τον εισηγήθηκαν.

Τέλος, σε ό,τι αφορά το Predator και άλλα κακόβουλα λογισμικά, μέσω των οποίων έχει γίνει παρακολούθηση ή απόπειρα παρακολούθησης δεκάδων πολιτικών και δημόσιων προσώπων στην Ευρώπη, έχουμε ξεκαθαρίσει ότι η Ελληνική Κυβέρνηση δεν τα έχει προμηθευτεί και καμιά αρχή ασφαλείας στην Ελλάδα δεν τα χρησιμοποιεί. Πρόκειται για ακόμη μία αξιοπρόσεκτη επιμονή του κ. Ανδρουλάκη η άρνηση και αυτής της πραγματικότητας».

 

08.08.2022

Ανακοίνωση του Γραφείου Τύπου του ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία 

Αλαζόνας, αμετανόητος και ψεύτης, δεν είχε την αξιοπρέπεια να παραιτηθεί

Tο απόστημα έσπασε και όλα θα αποκαλυφθούν

 

Οι 48 ώρες προθεσμία που έδωσε στον εαυτό του για να απολογηθεί δεν αποκατέστησαν δυστυχώς ούτε στοιχειωδώς τη σχέση του κ. Μητσοτάκη με την αλήθεια. Εμφανίστηκε αλαζόνας και αμετανόητος εκτός από ψεύτης. Ζήτησε ελαφρυντικά λόγω μειωμένου καταλογισμού, προσπαθώντας να πείσει ότι δεν ήξερε τι γίνεται ούτε στους πιο εθνικά ευαίσθητους τομείς του επιτελικού του κράτους.

Συγκεκριμένα:

  • Πρόσθεσε στα ψέματα του κ. Οικονόμου, του κ. Γεραπετρίτη, του κ. Πιερρακάκη, των ανθρώπων του περιβάλλοντός του, που επί εβδομάδες αρνούνται τις παρακολουθήσεις, το τερατώδες ψέμα, ότι δεν γνώριζε τίποτε για την παρακολούθηση του Νίκου Ανδρουλάκη. Την οποία εξακολουθεί να χαρακτηρίζει νόμιμη.
  • Έπλεξε το εγκώμιο για τον εθνικό ρόλο της ΕΥΠ, αλλά στην προσπάθειά του να αποσείσει της δικές του ευθύνες δεν δίστασε να την εμφανίσει ως μια υπηρεσία όχι μόνο ανοργάνωτη, αλλά και εκτός ελέγχου.
  • Δεν τόλμησε να προφέρει ούτε τη λέξη Predator, προσπαθώντας να αφήσει εκτός κάδρου διαπιστωμένες παρακολουθήσεις με το λογισμικό αυτό, που η κυβέρνηση αρνείται ακόμα και την προμήθειά του από κρατικές υπηρεσίες.
  • Αναφέρθηκε μόνο στην περίπτωση της παρακολούθησης Ανδρουλάκη, χωρίς όμως να εξηγήσει πώς και γιατί η ΕΥΠ αποφάσισε μια τέτοιου είδους πρωτοφανή ενέργεια. Δεν είπε, επίσης, κουβέντα για τις παρακολουθήσεις δημοσιογράφων, όπως του Θ. Κουκάκη.
  • Δεν απάντησε στο ερώτημα που απασχολεί την κοινή γνώμη και έχει θέσει ο ΣΥΡΙΖΑ πόσους ακόμα πολίτες, δημοσιογράφους και πολιτικούς και γιατί έχει θέσει υπό παρακολούθηση η ΕΥΠ στη διάρκεια της διακυβέρνησής του.
  • Εμφανίστηκε ως αναμορφωτής της ΕΥΠ, ενώ ο ίδιος έχει αρνηθεί με πείσμα όλες τις σχετικές προτάσεις του ΣΥΡΙΖΑ και της αντιπολίτευσης. Διόρισε έναν έμπιστό του ως επικεφαλής της, αλλάζοντας ακόμα και τον νόμο. Στέρησε από την ΑΔΑΕ με νυχτερινή τροπολογία το δικαίωμα να ενημερώνει τους “στόχους” παρακολουθήσεων. Οργάνωσε την επιχείρηση απόκρυψης και ψέματος για την παρακολούθηση Ανδρουλάκη. Για να φτάσει ο μηχανισμός προπαγάνδας του Μαξίμου να εμπλέκει τρίτες χώρες στο σκάνδαλο, αλλά και να διοχετεύει άθλιες συκοφαντίες για τον πρόεδρο του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ.

Για ένα πράγμα έπεισε ο κ. Μητσοτάκης με την κακοστημένη προσπάθεια της τηλεοπτικής του απολογίας. Ότι είναι ένοχος, αλλά και ότι δεν διστάζει μπροστά σε κανένα ψέμα, καμιά υποκρισία, καμιά διαστρέβλωση για να διασώσει τον εαυτό του.

Τελικώς: Δεν είχε το θάρρος να πράξει το αυτονόητο για κάθε φιλελεύθερη ευρωπαϊκή δημοκρατία. Δηλαδή να παραιτηθεί. Κι αυτό είναι ένα μεγάλο πολιτικό λάθος, που προστίθεται στο πολιτικό έγκλημα των παρακολουθήσεων.

Ας είναι βέβαιος ότι η αλήθεια δεν θα κρυφτεί κάτω από το τσιμέντο της ελεγχόμενης ενημέρωσης και τη λάσπη του προπαγανδιστικού του μηχανισμού. Το απόστημα έσπασε και η αλήθεια θα βγει στο φως, θέλει δε θέλει. Οι εξελίξεις τον έχουν ήδη προσπεράσει.

 

Αίτημα για διεξαγωγή έκτακτης συζήτησης στη Βουλή.
Η δημοκρατία όταν απειλείται δεν κάνει διακοπές.
Επικοινώνησα με τον Πρόεδρο της Βουλής των Ελλήνων, κ. Κωνσταντίνο Τασούλα, ώστε να τον ενημερώσω για την κατάθεση επιστολής με την οποία ζητώ τη διακοπή των θερινών διακοπών της Βουλής και τον ορισμό έκτακτης συζήτησης προ ημερησίας διάταξης στην Ολομέλεια για το θέμα της παρακολούθησης πολιτικών και δημοσιογράφων από την υπαγόμενη στον Πρωθυπουργό ΕΥΠ.
Η πολιτική ζωή της χώρας βιώνει μια από τις κρισιμότερες στιγμές της στη Μεταπολιτευτική περίοδο. Ο Πρωθυπουργός, εκμεταλλευόμενος το ότι διάγουμε περίοδο θερινών διακοπών, επιχείρησε να αποφύγει την αναγκαία διαδικασία εκτενούς και δημόσιας λογοδοσίας στο χώρο που είναι το φυσικό περιβάλλον αυτής, δηλαδή στη Βουλή, και επέλεξε να απευθύνει διάγγελμα μέσω βιντεοσκοπημένης εξαγγελίας με προετοιμασμένο κείμενο.
Ζήτησα από τον κ. Τασούλα να ανταποκριθεί στο αυτονόητα δημοκρατικό του καθήκον να διευκολύνει να ασκηθούν το συντομότερο όλες οι αρμοδιότητες της νομοθέτησης και του κοινοβουλευτικού ελέγχου και εκτάκτως να ορίσει προ ημερησίας συζήτηση.
Πρέπει άμεσα να πέσει φως σε όσα έχουν συμβεί με την ύψιστη διαλογική διαδικασία κριτικού ελέγχου και συζήτησης στην Ολομέλεια της Βουλής.
Η Δημοκρατία όταν απειλείται δεν κάνει διακοπές.
***
ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΠΡΟΕΔΡΟ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ
Αθήνα, 08/08/2022
Θέμα: Αίτημα για τη διεξαγωγή προ ημερησίας διάταξης συζήτησης στη Βουλή (άρθρο 143 ΚτΒ) για τις παρακολουθήσεις από την υπαγόμενη στον Πρωθυπουργό ΕΥΠ πολιτικών αντιπάλων του και δημοσιογράφων.
Αξιότιμε κύριε Πρόεδρε,
Η κυβέρνηση με την άνοδό της στην εξουσία επέβαλε ένα καθεστώς με κάθε τρόπο αναπαραγωγής και διατήρησης της ισχύος της. Δεν δίστασε για τον σκοπό αυτό να προβεί σε αναξιοκρατικές τοποθετήσεις «ημετέρων», σε σκανδαλώδη κατασπατάληση δημόσιων πόρων, σε φίμωση και χειραγώγηση των ΜΜΕ, ακόμη και σε προσπάθειες διωγμού των πολιτικών της αντιπάλων με ειδικά δικαστήρια και με εξοβελισμό των απόψεών τους από τη δημόσια σφαίρα.
Εσχάτως, όμως, αποκαλύφθηκε ότι δεν δίστασε ούτε να συγκροτήσει και να διατηρεί σε λειτουργία έναν ιδιαίτερα αποτελεσματικό παρακρατικό θύλακα παρακολουθήσεων μέσα στο ίδιο το Μέγαρο Μαξίμου.
Ο Πρωθυπουργός της χώρας, αμέσως μετά την εκλογή του, έχοντας προφανώς υπολογίσει τα επόμενα βήματά του, υπήγαγε στον άμεσο διοικητικό έλεγχό του την Εθνική Υπηρεσία Πληροφοριών. Στη θέση του επικεφαλής διόρισε έναν προσωπικό φίλο του, που για χάρη του χαμήλωσε τις προϋποθέσεις γνωστικής επάρκειας για τη θέση του Διοικητή της υπηρεσίας, αλλάζοντας τον σχετικό νόμο. Ακόλουθα, επέτρεψε στους άμεσα υφιστάμενούς του, στον Διοικητή της ΕΥΠ και στον Γενικό Γραμματέα του Πρωθυπουργού, να αξιοποιήσουν την ευαίσθητη αυτή υπηρεσία για άλλους σκοπούς.
Δημοσιογράφος καθώς και ο Πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ -ΚΙΝΑΛ είναι δυο από εκείνους που έχει αποδειχθεί ήδη με βεβαιότητα ότι υπέστησαν παρακολούθηση πότε από την ΕΥΠ με άρση του απορρήτου τους και πότε μέσω του κατασκοπευτικού μηχανισμού predator -που η κυβέρνηση ισχυρίζεται ότι δεν κατέχει, αλλά οι «συμπτώσεις» στόχων και χρόνων παρακολούθησης άλλα δείχνουν. Το ότι υπήρχε συνειδητό σχέδιο παρακολουθήσεων χωρίς αυτό να γίνει αντιληπτό αποδεικνύει και η έκτακτη νομοθέτηση του άρθρου 87 του ν. 4790/2021, ώστε κανείς να μην μπορούσε -και μάλιστα αναδρομικά- να ενημερωθεί για την παρακολούθηση που είχε υποστεί.
Η κυβέρνηση ακόμη και μετά τις καταγγελίες, παρότι είχε όλα τα αναγκαία στοιχεία και το χρόνο για να γνωρίζει τι ακριβώς είχε συμβεί, παραπλανούσε την κοινή γνώμη και διέρρεε ψέματα σε κάθε θεσμική ή μη διαδικασία. Και δεν διέρρεε μόνο ψέματα, αλλά εξευτέλιζε τη χώρα και τις σχέσεις της με τρίτες χώρες που τις εμφάνιζε ότι εκείνες είχαν ζητήσει την παρακολούθηση του Προέδρου του ΠΑΣΟΚ -ΚΙΝΑΛ ή, ακόμη χειρότερα, εξαπέλυε τα «τρολ» της στο διαδίκτυο να διασπείρουν εκβιασμούς σε σχέση με τα θύματα των παρακολουθήσεών της.
Τέλος, μόλις σήμερα, ο Πρωθυπουργός σε δημόσιο διάγγελμά του ανέφερε εν ολίγοις ότι αυτός που θα μας προστατέψει από τις αυθαιρεσίες του θα είναι ο ίδιος και ότι αυτό θα το κάνει μέσω νομοθετικών πρωτοβουλιών που θα λάβει πάλι ο ίδιος με Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου. Τόσο πολύ φοβάται τη διαδικασία της ζωντανής λογοδοσίας στη Βουλή, που επιλέγει να κρύβεται πίσω από προδιατυπωμένα κείμενα, βιντεοσκοπημένων εξαγγελιών και να προχωράει σε νομοθέτηση με τη Βουλή απούσα.
Για τους παραπάνω λόγους και εξαιτίας του γεγονότος ότι πρόκειται για σοβαρά ζητήματα γενικότερου ενδιαφέροντος ζητούμε να διενεργηθεί άμεσα προ ημερησίας διατάξεως συζήτηση στη Βουλή (άρθρο 143 ΚτΒ) με θέμα τις παρακολουθήσεις πολιτικών αντιπάλων και δημοσιογράφων από την υπαγόμενη στον Πρωθυπουργό ΕΥΠ.
Με εκτίμηση
Ο Αρχηγός της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης
Αλέξης Τσίπρας

Αθήνα, 8 Αυγούστου 2022

Ανακοίνωση
του Υφυπουργού παρά τω Πρωθυπουργώ και Κυβερνητικού Εκπροσώπου, Γιάννη Οικονόμου:

Η Κυβέρνηση επιδιώκει να γίνει με σοβαρότητα ό,τι απαιτείται σε θεσμικό και κοινοβουλευτικό επίπεδο για τη διερεύνηση της υπόθεσης της νόμιμης επισύνδεσης στο τηλέφωνο του κ. Ανδρουλάκη. Ο Πρόεδρος της Βουλής ενημέρωσε την Κυβέρνηση για το αίτημα του κ. Τσίπρα για τη διακοπή των θερινών διακοπών της Βουλής και τον ορισμό έκτακτης συζήτησης προ ημερησίας διάταξης για το θέμα αυτό στην Ολομέλεια.

Η Κυβέρνηση συμφωνεί στην επίσπευση του ανοίγματος της Βουλής στις 22 Αυγούστου και τον ορισμό της συζήτησης αυτής εντός εκείνης της εβδομάδας. Σημειώνεται ότι η Ολομέλεια της Βουλής είχε αρχικά προγραμματιστεί να ξεκινήσει στις 31 Αυγούστου.

 

 

08.08.2022

Ανακοίνωση του Γραφείου Τύπου του ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία

Η κυβέρνηση ανακοίνωσε ότι δέχεται την πρότασή του αρχηγού της αξιωματικής αντιπολίτευσης για έκτακτη σύνοδο της Βουλής και προ ημερήσιας διάταξης συζήτηση για τις υποκλοπές.

Ωστόσο το αίτημα αφορούσε την άμεση διεξαγωγή της συζήτησης ώστε να δοθούν απαντήσεις εδώ και τώρα.

Ο κ. Μητσοτάκης όρισε τελικά αυτή τη συζήτηση για την εβδομάδα μετά τις 22 Αυγούστου, προφανώς για να κερδίσει χρόνο και να προσπαθήσει με τον προπαγανδιστικό του μηχανισμό να εξουδετερώσει τη “βόμβα”.

Παρόλα αυτά το γεγονός ότι υποχρεώνεται να δεχτεί, υπό την πίεση των αποκαλύψεων και των αντιδράσεων, τη βάσανο του κοινοβουλευτικού ελέγχου που προσπαθούσε να αποφύγει, αποδεικνύει ότι η Δημοκρατία έχει τη δύναμη να επικρατεί της αλαζονείας και του αυταρχισμού.

Κοντός ψαλμός αλληλούια…​

 

Ανακοίνωση του Γραφείου Τύπου της ΚΕ του ΚΚΕ

Ο κύριος Μητσοτάκης προσπαθεί, πίσω από αστείες δικαιολογίες περί «λάθους» και «ολισθήματος», να κρύψει τη βασική πλευρά του σκανδάλου των παρακολουθήσεων, που δεν είναι άλλη από την απόλυτη προσήλωσή του στη διαμόρφωση ενός σκοτεινού κι επικίνδυνου θεσμικού πλαισίου που σταθερά υπονομεύει τα δικαιώματα και τις ελευθερίες του ελληνικού λαού.

Αυτό το θεσμικό πλαίσιο, όχι μόνο δε ρίχνει «άπλετο φως», αλλά είναι αυτό που οδηγεί στο απόλυτο «σκοτάδι» τη δράση των διάφορων κέντρων, μηχανισμών και υπηρεσιών, επίσημων και ανεπίσημων, εγχώριων και ξένων. Είναι αυτό ακριβώς το πλαίσιο που, αξιοποιώντας ως «λάστιχο» την έννοια της «εθνικής ασφάλειας», νομιμοποιεί και διευκολύνει πρακτικές παρακολουθήσεων, οδηγώντας στην αλματώδη αύξηση των εισαγγελικών διατάξεων για άρση του απορρήτου των επικοινωνιών. Είναι αυτό το πλαίσιο, το οποίο εδώ και χρόνια καταγγέλλει και καταψηφίζει το ΚΚΕ, σε αντίθεση με όλα τα υπόλοιπα κόμματα.

Δίπλα, λοιπόν, στην ανάγκη διαλεύκανσης της υπόθεσης παρακολούθησης του Νίκου Ανδρουλάκη, αλλά και της υπόθεσης των «συνακροάσεων» στην έδρα της ΚΕ του ΚΚΕ -όσο αυτό είναι δυνατόν μέσα από τις κοινοβουλευτικές διαδικασίες που προβλέπονται- προκύπτει μια ακόμη μεγαλύτερη ανάγκη, αυτή της κατάργησης όλης αυτής της νομοθεσίας, των ευρωενωσιακών οδηγιών και των διακρατικών συμφωνιών που έχει οδηγήσει στον σημερινό «βούρκο».

Αυτό φυσικά δεν μπορεί να το εγγυηθεί η κυβέρνηση της ΝΔ με προτάσεις περί «εγγυήσεων», «φίλτρων» και «βέλτιστων ευρωπαϊκών πρακτικών», ούτε κανένα από τα κόμματα που έχουν συνδιαμορφώσει το σημερινό καθεστώς. Είναι υπόθεση του ίδιου του λαού, με τη δράση του και τις πολιτικές επιλογές του, να υπερασπίσει τα δικαιώματα και τις ελευθερίες του, κόντρα στη «νομιμότητα» της καταστολής, του αυταρχισμού, των παρακολουθήσεων, κόντρα στην ίδια τη δικτατορία του κεφαλαίου.”

 

 

 

ΜέΡΑ25
Διάγγελμα Μητσοτάκη: Ένα μαστίγιο μεταμφιεσμένο σε καρότο

 

Αν περίμενε κανείς να ακούσει από το διάγγελμα του Πρωθυπουργού ότι η κυβέρνηση επιτέλους αποφάσισε να σοβαρευτεί στον πόλεμο κατά της πανδημίας, σίγουρα θα απογοητεύτηκε.

Αντί της ανακοίνωσης των απολύτως απαραίτητων και εγκληματικά καθυστερημένων μέτρων ενίσχυσης του προσωπικού υγείας και «αποσαρδελοποίησης» των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, ο Πρωθυπουργός έβαλε στον κάδρο μονάχα τη νεολαία και τις συνήθειές της. Ο λόγος προφανής και διάφανος. Με το πρόσχημα του κορωνοϊού να πατάξει τη μόνη νόσο που απασχολεί την κυβέρνηση: αυτή της υπεύθυνης ανυπακοής, που οδήγησε στο κύμα των καταλήψεων που σαν αίτημα έχουν αυτό που αμελεί η κυβέρνηση του κυρίου Μητσοτάκη: Αποτελεσματικά. Μέτρα. Κατά. Του. Κορωνοϊού.

Τα σπασμωδικά, ανακόλουθα και γι αυτό αναποτελεσματικά μέτρα στα οποία επιμένει η κυβέρνηση έχουν ήδη ένα ανθρώπινο κόστος που είναι αδύνατο να υπολογιστεί. Γιατί χτυπάει αυτούς κυρίως που η συγκεκριμένη κυβέρνηση, με τη συγκεκριμένη ιδεολογία της, φροντίζει να μένουν αόρατοι.

Οι άστεγοι, οι πρόσφυγες, οι ηλικιωμένοι, όσοι δεν έχουν την επιλογή και τα μέσα να οχυρωθούν κατά το δοκούν, που αναγκαστικά συνωστίζονται κάτω από ούτως ή άλλως απάνθρωπες συνθήκες, είναι οι μεγάλοι χαμένοι της μάχης . Οι παρίες που δεν επηρεάζονται από το τι ώρα θα κλείνουν τα μπαρ και που δεν έχουν την πολυτέλεια της εργασίας με τηλεδιάσκεψη, γιατί πολύ απλά δεν έχουν εργασία, όπως δεν έχουν ισότιμη πρόσβαση στις παροχές υγείας.

Αντί να αντιμετωπίσει όλα αυτά, ο κύριος Μητσοτάκης προσπαθεί «προληπτικά» όπως ο ίδιος αρέσκεται να λέει, να αδρανοποιήσει τη νεολαία. Με το καρότο του καλοπιάσματος να κρύβει το μαστίγιο του καταναγκαστικού μαντρώματός τους.

Η κυβέρνηση του κυρίου Μητσοτάκη δίνει σε όλα τα μέτωπα, το λάθος πόλεμο. Οδηγεί όμως έτσι σε Βατερλώ ολόκληρη τη χώρα.

 

 

Δήλωση Ευάγγελου Βενιζέλου

Παρακολουθούμε ένα ολόκληρο μοντέλο συγκεντρωτικής άσκησης της εξουσίας να φτάνει με πολύ θόρυβο στα όριά του. Το μείγμα αίσθησης παντοδυναμίας και ακρισίας απέβη ανεξέλεγκτο. Το μοντέλο πρέπει συνεπώς να αλλάξει αμέσως. Αυτό είναι επιβεβλημένο για την παρούσα και κάθε μελλοντική Κυβέρνηση. Κανείς δεν έχει δικαίωμα να βυθίζει τη χώρα σε θλιβερές όψεις του παρελθόντος, απώτερου και εγγύτερου. Στα ζητήματα δημοκρατίας και κράτους δικαίου δεν χωρούν συγκρίσεις, υπάρχει απόλυτη αξίωση και απόλυτη υποχρέωση σεβασμού. Περίμενα να αναφερθεί στο θεμελιώδες αυτό ζήτημα ο Πρωθυπουργός αλλά δυστυχώς δεν το έκανε σήμερα.

Δίπλα στις τεράστιες ευθύνες αλυσίδας πολιτικών οργάνων που θα δούμε που φτάνουν, υπάρχουν εξίσου τεράστιες ευθύνες της δικαιοσύνης με τη μορφή και πάλι εισαγγελικών λειτουργών ειδικών και αποκλειστικών καθηκόντων, όπως η «εισαγγελέας της ΕΥΠ». Είχε προηγηθεί η ακραία προκλητική εμπειρία της «εισαγγελέως διαφθοράς». Η κατάργηση των ειδικών / προνομιακών εισαγγελικών αυτών θέσεων που πλήττουν ούτως ή άλλως την αρχή του νόμιμου δικαστή, είναι επιβεβλημένη.

Οι υποκλοπές τηλεφωνικών επικοινωνιών κατά παράβαση του άρθρου 19 παρ.1 Συντ, είτε με συμβατικές είτε με εξελιγμένες τεχνικές μεθόδους είτε με τη σατανική σύμπτωση και των δυο, συνιστούν πρωτίστως αξιόποινη πράξη. Δεν υπάρχει δε ούτε στοιχειώδης νομιμοφάνεια όταν παραβιάζεται το απόρρητο των επικοινωνιών ευρωβουλευτή, που διαθέτει σε εθνικό επίπεδο τη νομική προστασία του βουλευτή, με επίκληση λόγων εθνικής ασφάλειας.

Το βουλευτικό απόρρητο του άρθρου 61 παρ. 3 ως ειδικότερη διάταξη θέτει, απευθείας εκ του Συντάγματος, πρόσθετα ειδικότερα όρια στις κάμψεις του τηλεπικοινωνιακού απορρήτου που προβλέπονται στο άρθρο 19 παρ.1. Τα άρθρα 8 της ΕΣΔΑ και 7 του ΧΘΔ της ΕΕ, ενισχύουν και δεν απομειώνουν τις εγγυήσεις. Δεν μπορεί να παρακολουθείται βουλευτής ή ευρωβουλευτής και κατά μείζονα λόγο αρχηγός κόμματος για λόγους «εθνικής ασφαλείας» ενδογενείς ή πολύ περισσότερο «εισαγόμενους». Τέτοιες δικαιολογίες είναι εξίσου κακές και βλαπτικές με την πράξη καθεαυτήν.

Η θέση του Πρωθυπουργού ότι η παρακολούθηση ήταν τυπικά νόμιμη αλλά πολιτικά εσφαλμένη είναι μεγάλων διαστάσεων σφάλμα. Μπορούν άραγε να παρακολουθούνται πολιτικά πρόσωπα, βουλευτές και αρχηγοί κομμάτων, για λόγους «εθνικής ασφάλειας» εάν το σταθμίσει ο εκάστοτε πρωθυπουργός και το εγκρίνει ένας εισαγγελέας εφετών; Όχι βέβαια. Περιμένω ο Πρωθυπουργός να επανέλθει με σχετική διευκρίνηση.

Συνεπώς ως προς το συγκεκριμένο και ομολογημένο συμβάν οφείλουν να κινηθούν αμέσως τα αρμόδια όργανα της ποινικής δικαιοσύνης που δεν έχουν να περιμένουν καμία κοινοβουλευτική διαδικασία ως προς την ποινική ευθύνη προσώπων που δεν εμπίπτουν στο άρθρο 86 Συντ.

Προφανώς πρέπει αμέσως να κινηθεί και να ασκηθεί ουσιαστικά και ο κοινοβουλευτικός έλεγχος με πρώτο βήμα τη συγκρότηση εξεταστικής επιτροπής ή με τη μετατροπή της Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας σε εξεταστική επιτροπή. Όχι μόνο για τη συγκεκριμένη υπόθεση αλλά και για όλο το ζήτημα της λειτουργίας της ΕΥΠ και συναφών υπηρεσιών, με έμφαση στο απόρρητο των επικοινωνιών. Ο κοινοβουλευτικός έλεγχος των υπηρεσιών αυτών είναι διεθνώς σοβαρή θεσμική εγγύηση.

Είναι προφανές ότι η πρόβλεψη του Κανονισμού της Βουλής για τον ρόλο της Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας σε σχέση με την ΕΥΠ δεν λειτουργεί αποτελεσματικά και αποτρεπτικά. Απαιτείται άμεση συμπλήρωση και του νόμου και του Κανονισμού της Βουλής. Οι χώρες χρειάζονται τις καλύτερες δυνατές και τις πιο αποτελεσματικές υπηρεσίες πληροφοριών, όχι όμως με έκπτωση των εγγυήσεων της δημοκρατίας και του κράτους δικαίου.

Η πολιτική ευθύνη κρίνεται εντέλει εκλογικά. Το ζητούμενο για τους πολίτες πιστεύω και ελπίζω ότι είναι μια Κυβέρνηση ικανή να ανταποκριθεί στις μεγάλες προκλήσεις της συγκυρίας, προκλήσεις διεθνοπολιτικές, οικονομικές, κοινωνικές, πρώτη από τις οποίες είναι όμως η ποιότητα και η ανθεκτικότητα της φιλελεύθερης δημοκρατίας.