Δράμα η κατάστασις στο Ονγκουάτι

στο έλεος των λεόντων τα βόδια του χωριού

οι πεινασμένοι λέοντες, ο αδυσώπητος Μπαμπάτσα, η μάχη του σκήπτρου και οι πρόσφατες απώλειαι – ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟΝ – στο επόμενο: ο ρόλος του Ψουκρυψού

 

 

 

 

 

Συγκλονισμένο παρακολουθεί το σκονισμένο Ονγκουάτι -και μαζί του και η αφρικανική ενδοχώρα- το κοινωνικό δράμα που εκτυλίσσεται τις τελευταίες μέρες στην περιοχή του και την διαμάχη που πυροδότησαν τα καπρίτσια του νεαρού βοσκού και παραδοσιακού κυνηγού λεόντων, Μπαμπάτσα…

Ο Μπαμπάτσα πήρε τις τελευταίες μέρες να κατηγοράει τον διεκδικητή της φυλαρχίας του μικρού γραφικού χωριού με τις παραδοσιακές λασποκαλύβες και τις φίλεργους κατοίκους, Πεξιάντε, ότι τον διαβάλλει όπου βρεθεί κι όπου σταθεί στους χωμάτινους δρόμους με τα γκιρίζια, ότι δήθεν (τάχα μου-τάχα μου, δηλαδή) υποστηρίζει τον κραταιό φύλαρχο Γκελούρου, ένεκα ότι έχει προσωπικό συμφέρον και όχι γιατί ο Γκελούρου παραμένει ατρόμητος και μπορεί να προστατεύει -ακόμη και στα 60 του- τα κοπάδια βοδιών του Ονγκουάτι, από τις επιθέσεις των πεινασμένων λεόντων. Ο Μπαμπάτσα, τέκνο οικογένειας παραδοσιακών βοσκών/φυλάκων/κυνηγών λεόντων, υποστηρίζει ότι ο Πεξιάντε τον διαβάλλει και ότι ποτέ δεν συνεφώνησε να τον υποστηρίξει στον αγώνα του για την απονομή του σκήπτρου της φυλής, αλλά και ότι κανένα προσωπικό όφελος και ταπεινό κίνητρο δεν τον έκανε να ταχθεί τελικά υπέρ του Γκελούρου, ενώ για δυο μήνες έτρωγε μουσμουλόπιτα και έπινε κριθαρόμπυρα με τον Πεξιάντε. Ο τελευταίος φημολογείται ότι δεν μπορεί να προκαλέσει τον Μπαμπάτσα για μονομαχία στον Βράχο της Αλήθειας, αφού η παράδοση του Ονγκουάτι δεν επιτρέπει παρόμοιου τύπου προκλήσεις, αν στο προηγούμενο δίμηνο δύο άντρες ήπιαν κριθαρόμπυρα και έφαγαν μουσμουλόπιτα, στο ίδιο τραπέζι!!!

Η δε τοπική “Ηχώ της Σαβάνας” δημοσίευσε την αδυναμία της να παρακολουθήσει και να τεκμηριώσει τις εξελίξεις, ένεκα τα προσωπικά συμφέροντα που διαφεντεύουν τους κατοίκους της γραφικής πολίχνης. Αρκέστηκε να δημοσίευσει πληροφορίες της ότι επιλογή του Γκελούρου είναι να ρίξει στάχτη στη φωτιά που άναψε στο μικρό, σκονισμένο Ονγκουάτι (για να την σβήσει), ενώ -σύμφωνα πάντα με το ρεπορτάζ της- αναμένεται να εκφράσει δημόσια την άποψή της για το θέμα που συγκλονίζει την μικρή, παραδοσιακή κοινωνία των βοσκών-τροφοσυλλεκτών, η Ματσαρέ, η δήθεν σοφή γριά που δεν κατάφερε ποτέ να αναδειχθεί μέλος του συμβουλίου της φυλής, αφού -σε παλιότερες διεκδικήσεις- κατάφερε να υποστηρίζει ως και τρεις διεκδικητές του σκήπτρου ταυτόχρονα, ενώ επίσης ταυτόχρονα πήρε δώρο ένα βόδι απ’ τον έναν και έναν δωρεάν βοσκό απ’ τον άλλο, τον τρίτο δε θαύμαζε για τις ηγετικές του ικανότητες.

Κι ενώ η έριδα σεργιανάει ανενόχλητη στους χωμάτινους δρόμους του πτωχού και βασανισμένου Ονγκουάτι και κρατάει όμηρους του εγωισμού τους κατοίκους του, οι πεινασμένοι λέοντες κατάφεραν ψες βράδυ να ξεπεράσουν τον αγκάθινο φράχτη του χωριού και να κατασπαράξουν τρία γέρικα βόδια, μια νεαρή αγελάδα και ένα τροφαντό μοσχάρι, εκμεταλλευόμενοι την παντελή έλλειψη κοινής και κονόχρηστης λογικής. Αν δεν βρεθεί διέξοδος απ’ το αδιέξοδο και ηθική λαβή, στους τρεις μήνες που διαρκούν οι δοκιμασίες και οι τελετές για την απονομή του σκήπτρου, δεν θα έχει απομείνει στο δύσμοιρο Ονγκουάτι ούτε ουρά από κοπάδι και οι μονίμως πεινασμένοι λέοντες θα φάνε -στο τέλος- ΚΑΙ τους Ονγκουατιανούς…

Στο επόμενο: φταίει για όλα ο μπιστικός του Γκελούρου, Ψουκρυψού; Φταίει που τα κόλπα του Ψουκρυψού υιοθετεί πλήρως ο Γκελούρου; Δεν φταίνε και οι δυο και όλο το Ονγκουάτι;;;