Ο ΟΣΕ επιβεβαιώνει Ραγκούση

για την τηλεδιοίκηση της Λάρισας

την κατέστρεψε πυρκαγιά τον Ιούλιο του 2019 – καλοκαίρι του 2015 χάθηκε η τηλεδιοίκηση του τμήματος Λιτοχώρου

 

 

 

 

O τομεάρχης Διαφάνειας του ΣΥΡΙΖΑ–Προοδευτική Συμμαχία, Γιάννης Ραγκούσης, βρέθηκε σήμερα στη Λάρισα, προκειμένου να συναντηθεί με επικεφαλής της Αστυνομίας, της Πυροσβεστικής και του ΟΣΕ, αναζητώντας απαντήσεις σχετικά με την “ανείπωτη τραγωδία των Τεμπών”. Μετά την συνάντησή του με στελέχη του τοπικού ΟΣΕ, ανακοίνωσε ότι τον Ιούλιο του 2019, πυρκαγιά στην περιοχή Ζάχαρη της Λάρισας, έθεσαν εκτός λειτουργίας την δομή που εξασφάλιζε την ασφάλεια των δρομολογίων, με τα σύγχρονα μέσα τηλεδιοίκησης, στο τμήμα της γραμμής που συνέβη η πρόσφατη τραγωδία. Η ανακοίνωσή του αυτή, μέχρι στιγμής, δεν έχει απαντηθεί από την κυβέρνηση ή την ΝΔ. Αργά το απόγευμα, ανακοίνωση του ΟΣΕ επιβεβαίωσε πλήρως και με λεπτομέρειες όσα δήλωσε ο κος Ραγκούσης, υπενθύμισε το λόγο απουσίας τηλεδιοίκησης στο επόμενο τμήμα της γραμμής προς Θεσσαλονίκη (πυρκαγιά στο Βαρικό Λιτοχώρου, το 2015) και διαβεβαίωσε ότι η τηλεδιοίκηση λειτουργεί σε άλλα τμήματα της σιδηροδρομικής γραμμής, χωρίς προβλήματα.

 

Η σημερινή ανακοίνωση του ΟΣΕ

Σε συνέχεια δημοσιευμάτων που παρουσιάστηκαν στα ΜΜΕ σχετικά με τη λειτουργικότητα της τηλεδιοίκησης του Σταθμού της Λάρισας και επειδή όσα αναφέρονται για την ύπαρξη πλήρους τηλεδιοίκησης το 2019 είναι απολύτως ανακριβή ο Οργανισμός αποσαφηνίζει τα εξής:

Τον Ιούλιο του 2015 μετά την πυρκαγιά στην περιοχή του Λιτοχώρου, η τηλεδιοίκηση Λάρισας υποβαθμίστηκε σημαντικά και πρακτικά έπαψε να λειτουργεί ως πλήρης τηλεδιοίκηση. Η μόνη δυνατότητα που διατηρούσε το σύστημα τηλεδιοίκησης ήταν η παρακολούθηση της διαδρομής από την είσοδο της Λάρισας έως την είσοδο των Νέων Πόρων. Δεν υπήρχε δυνατότητα τηλεχειρισμών για τη χάραξη διαδρομών μεταξύ των Σταθμών παρά μόνο διευθέτηση μεμονομένων αλλαγών τροχιάς.

Μετά τη φωτιά του Ιουλίου του 2019 στην περιοχή της Ζάχαρης Λάρισας, κατεστράφησαν τα καλώδια και ο εξοπλισμός και η τηλεδιοίκηση Λάρισας βγήκε ολοκληρωτικά εκτός λειτουργίας και καταργήθηκε. Στα πλαίσια της αναβάθμισης που πρόσφατα ενεργοποιήθηκε το Νοέμβριο του 2022, λειτουργούσε και λειτουργεί η σηματοδότηση στο τμήμα Παλαιοφάρσαλος – Λάρισα η οποία μέσω του τοπικού πίνακα χειρισμού στο Σταθμό της Λάρισας έχει τη δυνατότητα χάραξης διαδρομής στο Σταθμό της Λάρισας με κατεύθυνση τους Νέους Πόρους (χωρίς ενδείξεις φωτοσημάτων) και με τη δυνατότητα παρακολούθησης των συρμών σε μία απόσταση περίπου 5 χιλιομέτρων μετά και 3 χιλιόμετρα πριν από το Σταθμό της Λάρισας».

 

 

06.03.2023

Σχόλιο του Γραφείου Τύπου του ΣΥΡΙΖΑ Προοδευτική Συμμαχία για την ανακοίνωση του ΟΣΕ

Ο ΟΣΕ σήμερα με επίσημη ανακοίνωσή του επιβεβαιώνει ότι μετά την πυρκαγιά του Ιουλίου του 2019, ο σταθμός της Λάρισας μπορούσε να παρακολουθεί τα τρένα μόνο για μία απόσταση 5χλμ μετά το σταθμό.

Ενώ μέχρι τότε είχε τη δυνατότητα παρακολούθησης από το Σταθμό της Λάρισας έως τους Νέους Πόρους, δηλαδή όλο το εύρος της περιοχής όπου κινήθηκαν τα δυο μοιραία τρένα αντίθετα για αρκετά χιλιόμετρα στην ίδια γραμμή.

Πιο συγκεκριμένα η ανακοίνωση του ΟΣΕ αναφέρει:

«Μετά τη φωτιά του Ιουλίου του 2019 στην περιοχή της Ζάχαρης Λάρισας, κατεστράφησαν τα καλώδια και ο εξοπλισμός και η τηλεδιοίκηση Λάρισας βγήκε ολοκληρωτικά εκτός λειτουργίας και καταργήθηκε».

Με δυο λόγια αν οι ζημιές στα καλώδια και τον εξοπλισμό είχαν αποκατασταθεί μετά τη πυρκαγιά του Ιούλη του 2019, θα είχαμε αποφύγει το τραγικό δυστύχημα.

Αναμένουμε, μετά την επιβεβαίωση του ΟΣΕ, μια επίσημη δικαιολογία για τη μοιραία αδράνεια από τη πλευρά της κυβέρνησης.

06/03/2023

Γ. Ραγκούσης:
“Εν ενεργεία σταθμάρχες: Λειτουργούσε τηλεδιοίκηση στη Λάρισα μέχρι το καλοκαίρι του 2019”

 

Ο Τομεάρχης Διαφάνειας του ΣΥΡΙΖΑ–Προοδευτική Συμμαχία, Γιάννης Ραγκούσης, μετά την επίσκεψή του στη Λάρισα και τη συνάντησή του με εργαζόμενους και σταθμάρχες, έκανε την ακόλουθη δήλωσης προς τους εκπροσώπους του Τύπου:

«Συνεχίζουμε καθημερινά την προσπάθεια να επιτελέσουμε το καθήκον μας. Στη συγκεκριμένη περίπτωση, να κάνουμε ό,τι περνά από το χέρι μας ώστε όλη η αλήθεια να έρθει στο φως. Και αυτό ως τον ελάχιστο φόρο τιμής σε όλα τα θύματα αυτής της αδιανόητης τραγωδίας που έχει συγκλονίσει το πανελλήνιο.

Σήμερα, είχαμε την ευκαιρία να συνομιλήσουμε με εν ενεργεία σταθμάρχες, συνομιλίες από τις οποίες κατά τη γνώμη μου προέκυψε ένα πολύ σοβαρό νέο δεδομένο, για το οποίο εμείς θα ενημερώσουμε αρμοδίως και θα προβούμε στις αναλυτικές και επίσημες δηλώσεις και το οποίο σίγουρα θα ρίξει περισσότερο φως στο ποιες είναι τελικά και πού ανήκουν οι ευθύνες για αυτή τη μεγάλη εθνική τραγωδία.

Τα νέα δεδομένα, έχουν να κάνουν με την τηλεδιοίκηση, που όπως μας είπαν οι εν ενεργεία σταθμάρχες, υπήρχε και λειτουργούσε στο σταθμό της Λάρισας μέχρι το καλοκαίρι του 2019, όπου και ξέσπασε μια πυρκαγιά στο σταθμό Ζαχάρεως και που αυτή η πυρκαγιά είχε ως αποτέλεσμα  από τότε να τερματιστεί  η λειτουργία της τηλεδιοίκησης.

Εκείνη την εποχή η τηλεδιοίκηση είχε πρόβλημα από διάφορα περιστατικά κλοπών κατά μήκος της διαδρομής. Αλλά υπήρχε τηλεδιοίκηση και έδινε την δυνατότητα στο σταθμό της Λάρισας να “βλέπει” σε μια πολύ μεγάλη απόσταση λίγο πριν το Πλατύ της Ημαθίας για περίπου 110 χιλιόμετρα.

Που σημαίνει ότι όσο ήταν σε λειτουργία το σύστημα της τηλεδιοίκησης, δηλαδή μέχρι το καλοκαίρι του 2019, ο σταθμός της Λάρισας δεν ήταν “τυφλός”, αλλά μπορούσε να παρακολουθεί την πορεία και την εξέλιξη της πορείας των τραίνων.

Την ίδια στιγμή, είναι πολύ σημαντικό είναι ότι, όπως ενημερωθήκαμε, η λειτουργία της τηλεδιοίκησης από το 2004 μέχρι το 2019 είχε ως αποτέλεσμα να υπάρχει ο χώρος εδώ που βρίσκεται ο εκάστοτε σταθμάρχης την ώρα που πηγαινοέρχονται τα τραίνα, και  να υπάρχει και να λειτουργεί το κέντρο της τηλεδιοίκησης με σταθμάρχη τηλεδιοίκησης.

Άρα, στην διάρκεια όπως μας εξηγήθηκε του συνόλου του 24ωρου κάθε μέρα, είχαμε δύο σταθμάρχες. Έναν συμβατικό σταθμάρχη και έναν δεύτερο, παράλληλα με τον πρώτο σταθμάρχη, τον σταθμάρχη της τηλεδιοίκησης.

Αυτό σταμάτησε, όπως ενημερωθήκαμε, τον Ιούλιο του 2019.

Προκύπτει λοιπόν μια εύλογη απορία, πώς είναι δυνατόν με μια πυρκαγιά στον σταθμό Ζάχαρη από το καλοκαίρι του 2019 να μην αποκαταστάθηκε το συντομότερο δυνατόν η ζημιά, και να φτάνουμε σήμερα, από το καλοκαίρι του 2019 και μετά να λειτουργεί χωρίς τηλεδιοίκηση ο σταθμός της Λάρισας και με έναν σταθμάρχη αντί για δύο;

Είναι πολύ σοβαρά νέα δεδομένα. Δεν είμαστε εισαγγελείς, ούτε κάνουμε έρευνα, αλλά έχει μεγάλη σημασία να διαλευκάνουμε την υπόθεση»

 

 

6/03/2023

Στη Λάρισα με εντολή του Προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Αλέξη Τσίπρα,

ο τομεάρχης Διαφάνειας του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Γ. Ραγκούσης

Στη Λάρισα βρίσκεται με εντολή του Προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία, Αλέξη Τσίπρα, ο τομεάρχης Διαφάνειας της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Γιάννης Ραγκούσης.

Ο κ.Ραγκούσης θα έχει σειρά συναντήσεων με τους επικεφαλής της αστυνομίας, της πυροσβεστικής και του ΟΣΕ.

 

 

 

Η φωτιά που ξέσπασε στο Βαρικό στις 28.6.2015

 

Διακοπή δρομολογίων της ΤΡΑΙΝΟΣΕ σε Λιτόχωρο και Κατερίνη λόγω φωτιάς