Βαριά συντήρηση διάρκειας 33 μηνών;;;

συζητήσεις και ταλαιπωρία συνεχίζονται

σειρά είχε το ΠΑΣΟΚ να συναντηθεί με την “Αιγαίου” – ως το τέλος του 2023 η ταλαιπωρία????

 

 

 

 

Η Νομαρχιακή Πιερίας του ΠΑΣΟΚ-Κίνημα Αλλαγής ανακοίνωσε σήμερα ότι κλιμάκιο του κόμματος συναντήθηκε -μερικές μέρες πριν- με στελέχη της “Αιγαίου” και συζήτησαν το θέμα που απασχολεί κατοίκους και μη της Πιερίας και όλους όσους χρησιμοποιούν τον μόνο οδικό άξονα βορρά-νότου: τα έργα συντήρησης που εκτρέπουν την κυκλοφορία σε παράδρομους ή στο ένα ρεύμα και τους οδηγούς σε καταστάσεις καθημερινής αλλοφροσύνης… Λίγες ώρες νωρίτερα, η Διεύθυνση Αστυνομίας Πιερίας, ανακοίνωνε την απόφασή της για “προσωρινές κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στην Εθνική Οδό Αθηνών-Θεσσαλονίκης” και κλείσιμο του τμήματος μεταξύ των δύο κόμβων της Κατερίνης, για ένα οχτάωρο, από το βράδυ της Τρίτης ως τις 7 το πρωί της Τετάρτης, 5ης Απριλίου 2023.

Από το δελτίο Τύπου του ΠΑΣΟΚ της Πιερίας προκύπτει ότι οι εργασίες “βαριάς συντήρησης-αναβάθμισης” στο τούνελ της Κατερίνης άρχισαν τον Απρίλιο του 2021 και θα ολοκληρωθούν στο τέλος του 2023, στην καλύτερη περίπτωση. Δηλαδή θα έχουν διαρκέσει περίπου 33 μήνες και πιθανώς -όταν θα ολοκληρωθούν- θα πρέπει να εκκινήσουν οι εργασίες της …επόμενης συντήρησης-αναβάθμισης.

 

 

Την Παρασκευή 31.03.2023 πραγματοποιήθηκε με πρωτοβουλία της νομαρχιακής επιτροπής του ΠΑΣΟΚ–Κίνημα Αλλαγής του νομού Πιερίας, συνάντηση με εκπροσώπους της εταιρείας «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου Α.Ε.» με θέμα το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης των έργων συντήρησης στη σήραγγα Κατερίνης και σε τμήματα του αυτοκινητοδρόμου εντός του νομού. Στη συνάντηση συμμετείχαν τα μέλη της Νομαρχιακής επιτροπής κ. Λιόλιος Δημήτρης Γραμματέας, Σιαμάτρας Δημήτρης μέλος, ο κ. Παπαστεργίου Χρήστος επικεφαλής της παράταξης «Πράξεις για τη Μακεδονία», ο περιφερειακός σύμβουλος κ Τζιουβάρας Χρήστος και ο Γραμματέας του τομέα δημόσιων υποδομών μεταφορών & δικτύων του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ κ. Σαρηγιάννης Δημήτρης. Από την πλευρά της κοινοπραξίας συμμετείχαν ο υπεύθυνος λειτουργίας κ. Μανταλόζης Δημήτρης και ο υπεύθυνος εταιρικής επικοινωνίας κ. Λιογγαρίδης Γρηγόρης.

Τα στελέχη του ΠΑΣΟΚ–ΚΙΝΑΛ έθεσαν το θέμα της διακοπής λειτουργίας του ενός κλάδου της σήραγγας Κατερίνης από τον Απρίλιο του 2021, ήτοι 2 έτη, έως σήμερα και των επιπτώσεων που αυτή επιφέρει στην διεξαγωγή του συγκοινωνιακού έργου της εθνικής οδού και κατ’ επέκταση στην εμπορική λειτουργία της περιοχής. Αναγνωρίζοντας τη σημασία και την αναγκαιότητα των έργων συντήρησης για την ασφάλεια των χρηστών της οδού, υποστήριξαν ότι πρέπει να δοθεί σαφές χρονοδιάγραμμα για την ολοκλήρωση του έργου, τόσο για τον κλάδο που βρίσκονται σε εξέλιξη οι εργασίες, όσο και για το δεύτερο (δίδυμο) κλάδο που αναμένεται επίσης η διεξαγωγή παρόμοιων εργασιών.

Από τη συζήτηση έγινε σαφές ότι οι εργασίες που πραγματοποιούνται στην σήραγγα αφορούν ένα πλέγμα σύνθετων έργων «βαρειάς» συντήρησης, αλλά και αναβάθμισης της ασφάλειας της σήραγγας έναντι πυροπροστασίας, όπως απαιτούν τα αντίστοιχα θεσμικά πλαίσια ασφαλείας. Υπήρξε σαφής υπέρβαση του αρχικού χρονοδιαγράμματος του έργου η οποία ειπώθηκε ότι οφείλεται αποκλειστικά στη δυσκολία προμήθειας υλικών λόγω της πανδημίας και δόθηκαν διαβεβαιώσεις ότι κατά τη διάρκεια της υφιστάμενης κυκλοφορίας του ενός κλάδου, τηρούνται όλα τα απαραίτητα μέτρα οδικής ασφάλειας που προβλέπονται σε παρόμοιες καταστάσεις. Όσον αφορά στο χρονοδιάγραμμα υλοποίησης του έργου αυτό αναμένεται να ολοκληρωθεί στις αρχές Ιουνίου του 2023. Για τις όμοιες εργασίες που επιβάλλεται να πραγματοποιηθούν και στο δεύτερο (δίδυμο) κλάδο της σήραγγας, η εταιρεία δήλωσε πλήρη ετοιμότητα υλοποίησης, αλλά η ακριβής ημερομηνία έναρξής τους υπόκειται και στην έγκριση του αρμόδιου υπουργείου (μεταφορών). Σε κάθε περίπτωση το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης των εργασιών του δεύτερου κλάδου εκτιμάται σε 9 μήνες.

Τέθηκε επίσης το θέμα των συγκοινωνιακών περιορισμών σε διάφορα τμήματα του οδικού δικτύου του αυτοκινητόδρομου, λόγω «βαρειάς» συντήρησης–ενίσχυσης στατικότητας παλαιών γεφυρών άνω διαβάσεων. Έγινε σαφές ότι οι περιορισμοί κυκλοφορίας επί του αυτοκινητόδρομου, τέθηκαν προκειμένου να διασφαλιστεί ο απαραίτητος χώρος εργασίας για την πρόσβαση και υλοποίηση των έργων στις γέφυρες. Επισημάνθηκε ότι οι εργασίες αυτές είναι αναγκαίες λόγω της παλαιότητας κατασκευής των συγκεκριμένων γεφυρών και λόγω της διέλευσης βαρέων οχημάτων από αυτές. Όσον αφορά το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης τους οι εργασίες για τις δύο γέφυρες άνω διαβάσεων στην περιοχή του Μακρύγιαλου αναμένονται να ολοκληρωθούν περί το τέλος Ιουνίου του 2023 και για τη γέφυρα του Αλιάκμονα που βρίσκεται επί του αυτοκινητόδρομου, οι εργασίες έχουν σχεδόν ολοκληρωθεί και αναμένεται να δοθούν σύντομα όλες οι λωρίδες σε κυκλοφορία.

Από τη συνάντηση έγινε σαφές ότι οι εργασίες συντήρησης και αναβάθμισης της ασφάλειας των έργων υποδομής αφορούν την ασφάλεια των χρηστών της οδού και για το λόγο αυτό αποτελούν πρώτη προτεραιότητα υλοποίησης. Λόγω όμως της φύσης τους επιφέρουν εκτεταμένες χρονικά κυκλοφοριακές δεσμεύσεις, που μεταφράζεται σε οικονομικές και εμπορικές επιπτώσεις στην περιοχή, ιδία για τις επιχειρήσεις που σχετίζονται με τον τουρισμό. Ως εκ τούτου, θα πρέπει να ενισχυθεί η επικοινωνία και ο διάλογος μεταξύ της εταιρείας και των αρμόδιων φορέων, κυρίως όσον αφορά τα χρονοδιαγράμματα των έργων και τις εναλλακτικές συγκοινωνιακές παρεμβάσεις. Το ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ θα συνεχίσει τις πρωτοβουλίες του προς τη κατεύθυνση αυτή.

 

 

 

Θεσσαλονίκη, 3 Απριλίου 2023

 ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Προσωρινές κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στην Εθνική Οδό Αθηνών-Θεσσαλονίκης στην Πιερία

 

Ανακοινώνεται ότι, σύμφωνα με απόφαση της Διεύθυνσης Αστυνομίας Πιερίας, θα πραγματοποιηθούν προσωρινές κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στην Εθνική Οδό Αθηνών-Θεσσαλονίκης στην Πιερία, λόγω εκτέλεσης εργασιών.

Συγκεκριμένα, από ώρα 23.00 της Τρίτης 4 Απριλίου 2023 έως ώρα 07.00 της Τετάρτης 5 Απριλίου 2023 ή μέχρι την ολοκλήρωση των εργασιών εάν αυτές ολοκληρωθούν νωρίτερα, θα διακοπεί η κυκλοφορία των οχημάτων από τον νότιο ανισόπεδο κόμβο Κατερίνης (434 χιλιόμετρο), έως τον βόρειο ανισόπεδο κόμβο Κατερίνης (438 χιλιόμετρο) και στα δύο ρεύματα κυκλοφορίας (προς Αθήνα και προς Θεσσαλονίκη).

Η κίνηση των οχημάτων θα διεξάγεται μέσω της παλαιάς εθνικής οδού Κατερίνης-Θεσσαλονίκης και του τοπικού οδικού δικτύου.

Παρακαλούνται οι οδηγοί να είναι ιδιαίτερα προσεχτικοί και να ακολουθούν τις υποδείξεις των τροχονόμων. Η οδική ασφάλεια είναι υπόθεση όλων μας.