Βάλε εσύ τον τίτλο

τον υπότιτλο και τα σχόλια

πες μας κι ότι τα μέτρα εφαρμόζονται απαρέγκλιτα, ότι το καλύτερο είναι ο εχθρός του καλού, ότι θεραπεύεις παθογένειες κι ότι πρώτος εσύ δίνεις το καλό παράδειγμα… ή πες ό,τι θες

 

 

 

 

Το πρόσφατο εργατικό ατύχημα στην Βροντού, στην διάρκεια εργασιών στο αρδευτικό δίκτυο,  δεν προκάλεσε μόνο έναν σοβαρά τραυματία συμβασιούχο εργαζόμενο στον Δήμο και αλγεινές εντυπώσεις, θλίψη και απογοήτευση και πόνο στην οικογένεια του παθόντα. Προκάλεσε, όπως συμβαίνει πάντα σε τέτοιες περιπτώσεις, τα αναμενόμενα ερωτηματικά για πολλά που αφορούν τις συνθήκες εργασίας και τα επιβεβλημένα μέτρα προστασίας. Δυστυχώς, ερωτηματικά που ‘ναι κατά πολύ, ρητορικά.

Από την πλευρά της διοίκησης εκδόθηκε μια ανακοίνωση, χωρίς κανένα στοιχείο για το τι πραγματικά συνέβη. Συνηθισμένο κι αυτό. Διαβεβαίωση για στήριξη του παθόντα και δεσμεύσεις για διερεύνηση του περιστατικού, με πλήρη συνεργασία της δημαρχίας Γερολιόλιου.

Σε όσους έχουν το δικαίωμα και την υποχρέωση να ρωτήσουν, έστω και κατ’ ιδίαν, για το αν κι αν ναι, κατά πόσον υπήρχαν στην διάρκεια των συγκεκριμένων εργασιών, σε εφαρμογή, έστω και τα ελάχιστα μέτρα προστασίας… οι απαντήσεις ήταν -και σ’ αυτό- αναμενόμενες. Ευθύνη όσων τις έλαβαν, να τις καταγράψουν εκεί που πρέπει και να τις κοινοποιήσουν, αν το κρίνουν επιβεβλημένο.

Όσο για την πλήρη διερεύνηση του τραγικού περιστατικού και την όποια κατανομή ευθυνών, το πιθανότερο είναι ότι η έρευνα θα επιβεβαιώσει ότι όλα ήταν και είναι μια χαρά, αφού και οι μαρτυρίες και τα στοιχεία θα οδηγούν στο συμπέρασμα αυτό. Είναι και εξαιρετικά δύσκολο να μάθουμε τι πραγματικά συνέβη και υπό ποιες συνθήκες ακριβώς. Κι όλα αυτά θα είναι στα μάτια μας… ρητορικά, γιατί η προσωπική μας εμπειρία θα πιέζει προς το αντίθετο συμπέρασμα. Αλλά, η προσωπική εμπειρία και μάλιστα σε συνθήκες μη ατυχήματος, λίγο βάρος έχουν ως τεκμήρια. Η πρόκληση όμως υπάρχει και μάλιστα ακριβώς σ’ αυτό το σημείο: αυτό που γνωρίζουμε όλοι -με τα μάτια μας και τις αισθήσεις μας- ως το πραγματικό καθεστώς και όχι η εξαίρεση του “λαμβάνονται άπαντα τα μέτρα προστασίας, απαρέγκλιτα”…

 

Στον προβληματισμό αυτό, το τι ισχύει στην πραγματικότητα και το τι διαβεβαιώνει ο όποιος υπεύθυνος, η Ε τ Ο συνεισφέρει πάντα, μόνο πραγματικά στοιχεία, όταν κατορθώνει να τα συλλέξει. Δυο μέρες μετά το ατύχημα, σε κεντρικότατο σημείο του Δήμου μας, σε υπό εξέλιξη μεγάλο έργο με όλα τα ανάλογα χαρακτηριστικά, όχι ο τελευταίος εργαζόμενος του Δήμου, αλλά ο επικεφαλής του, σε συνθήκες μάλιστα σχεδόν νυχτερινές (9.03μμ), καταγράφηκε να εφαρμόζει μέτρα ασφάλειας και προστασίας… πλήρως και απαρέγκλιτα. Φωτογραφίες και βίντεο, αδιάψευστοι μάρτυρες. Δύο μέρες μετά το ατύχημα…

Να ‘στε καλά.

 

 

 

 

 

 

Τραυματίστηκε συμβασιούχος